فونیکسریمکسبهتام

معاون استاندار تهران

حدنصاب «شاخص اضطرار آلودگی هوا» باید به ۱۵۰ تغییر کند

عصر خودرو- معاون عمرانی استانداری تهران گفت: حدنصاب شاخص اضطرار آلودگی هوای تهران برای همه افراد باید از عدد ۲۰۰ به ۱۵۰ تغییر پیدا کند.

حدنصاب «شاخص اضطرار آلودگی هوا» باید به ۱۵۰ تغییر کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، حسن کریمی درباره طرح تغییر حد نصاب شاخص اضطرار آلودگی هوای تهران اظهار کرد: در سالهای گذشته عدد 200 شاخص شرایط اضطرار آلودگی هوای تهران برای همه افراد بودکه این  «شاخص عددی» باید به  150 کاهش پیدا کند.

    وی ادامه داد:‌ دلیل طرح تغییر حد نصاب شاخص اضطرار آلودگی هوای تهران تمهیداتی همچون برخورد با کارخانه‌‌های تولید آلاینده و معاینه فنی خودروها است که بعید می‌دانیم عدد شاخص شرایط اضطرار به 200 برسد بنابراین باید اعداد پایین‌تری را برای مواقع اضطرار آلودگی هوا در نظر بگیریم.

    معاون عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: پیشنهاد خود مبنی بر کاهش عدد شاخصها را به مسئولان ذیربط ارسال کرده‌ایم و منتظر دستورالعمل آنها هستیم که در صورت تایید اجرایی خواهد شد.

     در صورتی که حد شاخص ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون کمتر از 50 پی‌پی‌ام باشد، هوا در شرایط پاک قرار دارد و در صورتی که شاخص بین 50 تا 100 واحد قرار بگیرد، هوا در وضعیت سالم قرار دارد و مشکلی در هوا وجود ندارد؛ هرچند که هوا پاک تلقی نمی‌شود.

    اما اگر شاخص بالاتر از عدد 100 و زیر 150 باشد، در این صورت هوا برای گروههای حساس مانند بیماران قلبی و ریوی، کودکان، سالمندان و زنان باردار، ناسالم تلقی شده و به این گروه از افراد توصیه می‌شود در شرایطی که هوا ناسالم است از فعالیت در هوای آزاد پرهیز کنند.

    افزایش ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون به شاخص عدد 150 تا 200 نیز نشانگر ناسالم شدن هوای برای همه گروهها است و اصطلاح «وضعیت هشدار» برای آن به‌کار می‌رود.

    اگر هم آلودگی‌ هوا تداوم پیدا کرده و به بالاتر از عدد 200 برسد، در این صورت وضعیت هوا در شرایط بسیار ناسالم یا همان اضطرار قرار گرفته که باید اقدامات فوری برای کاهش آلودگی هوا صورت گیرد؛ در چنین شرایطی معمولا دید افقی به دلیل غلظت آلاینده‌ها کاهش یافته و امکان تردد در هوای آزاد برای عموم مردم خطرناک تلقی می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو