فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۷۹۳»

تهران ظرفیت این حجم از خودروهای آلاینده را ندارد

عصر خودرو- نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: خودروها مهم ترین نقش را در آلودگی هوای تهران دارند.

تهران ظرفیت این حجم از خودروهای آلاینده را ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، سیدمرتضی خاتمی با اعلام این که آلودگی هوا، موضوعی مخاطره آمیز است که ارتباط مستقیم با سلامت تک تک افراد جامعه دارد و موجب آسیب جدی به شهروندان می شود، گفت: ورود مجلس به این موضوع که با سلامت شهروندان ارتباط مستقیم دارد و اِعمال نقش نظارتی مجلس در این خصوص، قطعاً ضروری است.

    وی فزود: قانون در زمینه کاهش آلودگی هوا کم نداریم، اما مسأله ای که در این میان جای آن خالی است، بحث نظارت بر روند اجرای قانون است و البته نباید فراموش کنیم که علاوه بر دولت و مجلس، مردم ناظران اصلی‌ هستند که نباید در مقابل آلوده کنندگان هوا، بی تفاوت باشند.

    این نماینده مجلس  با اشاره به تردد انبوه خودروهای فاقد استاندارد و آلاینده در شهر تهران و سایر کلان شهرهای کشور، اظهار کرد: آلودگی هوا، جدی‌ ترین معضل تهران است و در این میان، خودروهای غیر استاندارد، اصلی ترین عامل آلایندگی هوا محسوب شده و مهم ترین نقش را در آلودگی هوای این کلان شهر دارند.

    خاتمی با بیان این که تهران، ظرفیت لازم برای تردد این حجم خودرو را ندارد، تصریح کرد: برای کاهش آلودگی هوای تهران، نیازمند تعامل و هماهنگی لازم میان تمامی دستگاه های مربوطه هستیم و کلیه سازمان های مجری و ناظر در زمینه کنترل ترافیک و کاهش آلایندگی هوای این کلان شهر، مسئول هستند و همگی آنها باید پاسخگو باشند.

    وی با اشاره به این که آلودگی هوای تهران، معضل بزرگی است و کاهش آن نیازمند اجرای طرح های بزرگتری است، اظهار کرد: عدم هماهنگی در اجرای طرح هایی که به کاهش آلایندگی هوای این کلان شهر می انجامد، باعث شرمندگی نمایندگان ملت در مجلس می شود.

    نماینده مردم ماه نشان، ایجرود و بوغداکندی در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر این که کلیه دستگاه های مسئول، باید در زمینه آلودگی هوا به وظایف خود به درستی عمل کنند و سهم خود را به این منظور به دقت اَدا نمایند، خاطرنشان کرد: همه باید دست به دست هم بدهیم و شرایط قابل قبولی را برای مردم فراهم نماییم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو