فونیکسریمکسبهتام

ابتکار مطرح کرد؛

منشأ ۷۰ درصد از گرد و غبارها خارجی است

عصر خودرو- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به دلیل عدم اعتبارات کافی برای مقابله با کانون های داخلی گردو غبار کشورمان، پیشرفت لازم را نداشته ایم.

منشأ ۷۰ درصد از گرد و غبارها خارجی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزرش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص رفع معضل ریزگردها اظهار داشت: گردوغبار در وضعیت کیفی هوا تاثیر گذاشته و شهرهای ما نیز از این قاعده مستثنی نمانده وتحت تاثیر این معضل قرار گرفته اند.

    وی گفت: منشأ حدود 70 درصد از گردوغبار شهرهای کشورمان خارجی است.

    معاون رئیس جمهور افزود:کانون های گرد و غبار در عراق و عربستان سعودی ازجمله منشأهای خارجی شناسایی شده هستند.

    ابتکارادامه داد: متاسفانه اخیرا نیز  گردوغبار ازکانون های  کشورهای ترکمنستان و افغانستان ،استا ن خراسان رضوی را نشانه گرفته اند.

    وی با اشاره به نقش کانون های داخلی در بروز گردوغبارهای کشورمان نیز بیان داشت: دولت در ارتباط با بحث مقابله با گردوغبار دو مصوبه جامع ارائه داده است، که با اجرای این مصوبات در بخش های شاهد موفقیت هایی بوده ودربرخی دیگر از بخش ها نیز به دلیل عدم اعتبارات کافی، پیشرفت لازم را نداشته ایم.

    ابتکار ادامه داد: سازمان جنگل ها و مراتع نیز با توجه به وظایف و اعتبارات خود، سال گذشته به نهال کاری و مالچ پاشی پرداخته است.

    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: احیای تالاب ها از مباحث مهم و تاثیرگذار دیگری در بحث کنترل کانون های گردوغبار داخلی است.

    ابتکار در ادامه با بیان اینکه تالاب هورالعظیم درسال 92 کاملا خشک شده بود، افزود: درحال حاضر این تالاب بیش از 60 درصد آبگیری شده و با این کار یکی از کانون های مهم گردوغبار داخلی خوشبختانه کنترل و تالاب هورالعظیم احیاء شده است.

    وی درباره مقابله با کانون های گردوغبار خارجی نیز تصریح کرد:  درباره گردوغباری که منشأ خارجی دارد، متاسفانه واقعیت این است که تا ناامنی های موجود در منطقه استمرار داشته باشد، این مشکلات خواهند بود.

    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: ما تنها به  مستندسازی وقوع ریزگردهایی با منشأ خارجی پرداخته وبه طور مکرر به وزارت امور خارجه اعلام کرده ایم که این وزارت خانه نیز امور مرتبط با ریزگرها را  به دستگاههای ذیربط  وسازمان های بین المللی منکعس کرده و ما همچنان دوجانبه پیگیر این موضوع هستیم.

    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در سال 92 در جهت آغاز کنترل کانون های تولید گردوغبار راهی عراق شده و ذر آنجا اقدام به نهال کاری کردم ولی متاسفانه این روند ادامه نیافته و متوقف شد.

    وی تصریح کرد: مقرر شده تا کشور عراق حتما اقداماتی را انجام دهد، مذاکراتی را با وزیر محیط زیست عراق انجام داده ام اما کابینه دولت این کشور  دائما در حال تغییر است.

    ابتکار گفت: در حال حاضر برای تمامی کشورهای همسایه اثرات و خسارات گردوغبار کاملا مشهود شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو