فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین:

خودروهای کاربراتوری عامل ۲۵ درصد آلایندگی هوای قزوین هستند

عصر خودرو- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: براساس ارزیابی های صورت گرفته خودروهای کاربراتوری عامل ۱۵ تا ۲۵ درصدی آلایندگی هوای قزوین هستند.

خودروهای کاربراتوری عامل ۲۵ درصد آلایندگی هوای قزوین هستند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ،سیاووش شمسی پور روز شنبه  افزود: تردد خودروهای کاربراتوری و بدون معاینه فنی باعث می شود میزان آلایندگی این نوع خودروها در شرایط مطلوب 50 گرم در هر کیلومتر آلودگی ایجاد کنند.
    وی ادامه داد: بیشترین میزان آلایندگی تولیدی در خودروها، گاز منواکسید کربن، هیدروکربن های سوخته و ذرات معلق است که این ذرات برروی سلامت افراد تاثیر نامطلوبی برجای می گذارد.
    شمسی پور با اشاره به اینکه خودروهای کاربراتوری دارای عیب های عمده بوده که مهمترین آن نبودن تناسب مصرف سوخت است که چگالی یکسانی ندارند و اضافه کرد: این مهم باعث می شود تا سوخت خودرو ناقص بسوزد و این امر آلودگی های زیادی را نیز در هوا ایجاد کند.
    به گفته وی، خوردوهای کاربراتوری وابسته به شرایط محیطی بوده و با اندک تغییر در شرایط محیطی، تنظیم خودرو را به هم زده و باعث ایجاد افزایش بار آلودگی محیط می شود.
    مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین، یکی دیگر از مشکلات خودروهای کاربراتوری را در سلیندرهای آنها دانست و گفت: فاصله سیلندر با کاربراتور در این نوع خودروها متفاوت بوده و موجب یکسان نرسیدن سوخت می شود که با خارج شدن هیدروکربن خام از اگزوز، بار آلودگی هوا را نیز افزایش می دهد.
    شمسی پور افزود: این در حالی است که خودروهای انژکتوری دارای تنظیم هوشمند بوده و تناسب متعادلی در مصرف سوخت ایجاد کرده و به نسبت خوردوهای کاربراتوری، آلودگی کمتری دارند.
    وی نوع سوخت، تنظیم موتور خوردو و داشتن معاینه فنی را از جمله عوامل تاثیرگذار بر کاهش آلودگی هوا بر اثر آلایندگی های خودرو برشمرد و یادآورشد: برای رفع این مشکل، سوخت باید با کیفیت بهتری تولید و موتور خودورها نیز با تکنولوژی بالا باشد.
    مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در ادامه استقبال بیشتر صاحبان خودرو برای گرفتن معاینه فنی را از دیگر عوامل تاثیرگذار در کاهش آلودگی هوا دانست و گفت: عوامل بازدارنده ای باید باشد تا به سمت اخذ معاینه فنی برای خودروها هدایت شوند.
    شمسی پور در ادامه بر ترویج فرهنگ استفاده از خوردوهای عمومی به جای خودروهای شخصی در بین مردم تاکید و اضافه کرد: متاسفانه در قزوین استفاده از خودروی تک سرنشین زیاد شده و این امر علاوه بر افزایش هزینه های جاری مردم، باعث میزان بار آلایندگی ها نیز شده است.
    وی یادآور شد: باید تلاش کرد تا با فرهنگ سازی بیشتر، مردم را به استفاده از دوچرخه به جای خودرود با فراهم کردن زیرساخت های لازم، تشویق کنیم.
    وی در پایان به تهیه طرح جامع کاهش آلودگی هوا در سطح این استان اشاره و افزود: هم اکنون این طرح به تصویب کارگروه سلامت استان رسیده و 17 دستگاه اجرایی نیز در آن نقش دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو