فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۷۸۴»

به منظور کاهش آلودگی هوا صورت می گیرد

عصر خودرو- بر اساس تصمیم جدید دولت چین، از ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی بسیاری از مناطق اطراف شهر پکن پایتخت چین و استان های مجاور حق استفاده از زغال سنگ را نخواهند داشت.

به منظور کاهش آلودگی هوا صورت می گیرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، این خبر در شرایطی مطرح می شود که در یک ماه گذشته هوای شهر پکن با 23 میلیون نفر جمعیت بسیار آلوده شد و میزان آلودگی به 15 برابر حد مجاز رسید که عمده این آلودگی ناشی از مصرف همین سوخت بوده است.
    بخش زیادی از آلودگی شهر پکن از استان «خه بی» در مجاورت این شهر تزریق می شود و برای همین کارخانه ها و تمامی خانه های این استان از سال آینده میلادی حق استفاده از سوخت زغال سنگ را نخواهند داشت.
    دولت همچنین به این استان اعلام کرده است که نباید هیچ کارخانه و مجموعه جدیدی ساخته شود که با این سوخت کار می کند.
    اوضاع هوا در شهر پکن نیز مطلوب نیست و هفته قبل این شهر برای مدت طولانی در پوششی گسترده از غبار و آلودگی کامل فرو رفت و آسمانخراش ها و ساختمان های بلند به طور کلی در میان آلودگی محو شده بودند.
    از پکن به عنوان یکی از آلوده ترین شهرهای جهان یاد می شود و بویژه در فصل زمستان که سوخت زغال سنگ بیشتر مصرف می شود این شهر هفته ها در آلودگی فرو می رود.
    وجود نزدیک به شش میلیون دستگاه خودرو و بسیاری از کارخانه های آلوده در اطراف پایتخت چین باعث شده است تا در فصل زمستان آلودگی گاهی دهها برابر استاندارد باشد و ایجاد منطقه ممنوعه استفاده از زغال سنگ در اطراف پکن یکی از اصلی ترین اهدافش پایان دادن به چنین وضعیت اسفباری در این شهر است.
    خبرگزاری شین هوا گزارش کرده است که ممنوعیت استفاده از زغال سنگ در استان «خه بی» از نوامبر (آبان - آذر) سال آینده یعنی تقریبا یک سال دیگر آغاز می شود.
    البته گفته شده است که فعلا این محدودیت برای نیروگاه های برق زغالی اعمال نخواهد شد اما اجازه ساخت نیروگاه های زغالی جدید نیز در استان داده نخواهد شد.
    استان «خه بی» که در همسایگی شهر پکن قرار دارد از آلوده ترین مناطق چین است و از میان 10 شهر آلوده این کشور هفت شهر در این استان قرار دارد.
    دولت اعلام کرده است که نزدیک به یک میلیون خانوار از سال آینده در این استان حق استفاده از زغال سنگ را ندارند و بجای آن به آنها برای مصرف، برق و سوخت گاز طبیعی داده خواهد شد.
    وضعیت آلودگی در شهرهای بزرگ چین بویژه شهر پکن پایتخت این کشور در سال گذشته در وضعیت بسیار خطرناکی قرار گرفته بود و دولت محلی این شهر در فصل زمستان به دلیل شدت آلاینده ها دو بار هشدار قرمز صادر کرد.
    آذر ماه سال گذشته میلادی آلودگی شهر پکن نیز در برخی روزها از مرز 950 میکروگرم در هر متر مکعب فراتر رفت و به دنبال آن در روزهای نخست ماه جاری میلادی (آبان - آذر) دولت به دلیل بازگشت آلودگی و آلاینده ها سه روز تمامی مدارس پایتخت و 2 هزار و اندی کارخانه را تعطیل کرد.
    سازمان بهداشت جهانی، می گوید حداکثر ذرات معلق طی 24 ساعت نباید از 25 میکروگرم در هر متر مکعب بیشتر شود.
    آلودگی های مختلف همچنین سبب خواهد شد سالانه در این کشور سه میلیون و 500 هزار نفر به بیماری سرطان مبتلا شوند.
    سازمان هواشناسی چین در گزارشی که پیشتر منتشر کرده بود، شهرها و استان های شمالی این کشور را به عنوان آلوده ترین نقاط جهان به لحاظ وجود آلاینده های سمی و خطرناک معرفی کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو