فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور تشریح کرد:

تمهیدات پلیس راهور برای بازگشایی مدارس

عصر خودرو- رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور گفت: روز شنبه سوم مهرماه بار ترافیکی در کلانشهرها (به ویژه تهران) ٢٥ درصد نسبت به هفته قبل از بازگشایی مدارس افزایش خواهد داشت.

تمهیدات پلیس راهور برای بازگشایی مدارس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، سرهنگ داوود قاسمیان در نشست خبری گفت: بار ترافیک در کلانشهرها و تهران در طول هفته اول مهرماه، علاوه بر عوامل پلیس راهور در معابر درون شهری از طریق بالگردهای ناجا کنترل می شود تا نسبت به روانسازی اش اقدام شود.

    رئیس پلیس ترافیک شهری در ادامه با اشاره به اینکه با افزایش سفرهای درون شهری، تراکم ترافیک را شاهد خواهیم بود، گفت: روزهای پایانی تعطیلات است و بار ترافیکی برگشت مسافران را داریم و از طرف دیگر تردد درون شهری به دلیل رفت و آمد والدین برای تهیه ملزومات دانش آموزان زیاد شده است. همچنین بسیاری از والدین روزهای اول مهر، ترجیح می دهند فرزندانشان( به ویژه کلاس اولی ها) را خودشان به مدرسه ببرند. در نتیجه ترافیک شهری در این روزها سنگین تر می‌شود.

    سرهنگ قاسمیان با اشاره به اینکه رفت و آمد دانش آموزان از منزل به مدرسه و برعکس یکی از دغدغه های خانواده ها، آموزش و پرورش و همینطور پلیس راهور است، گفت:"در سالهای گذشته با تمهیداتی که داشته ایم تصادفات ناگوار و دلخراش سرویس مدارس را به حداقل رساندیم. اما دوست داریم با همکاری و تعامل اولیا و مربیان و مدارس، این خطرات به حداقل برسند. توصیه ما این است که مسئولان آموزش و پرورش و همچنین خانواده هاسعی کنند تا جای ممکن، از سرویس هایی که زیر نظر شهرداری و راهداری تشکیل شده است، استفاده کنند.

    او در ادامه توضیح داد:از عمر سرویس مدارس نباید بیشتر از ٥ سال گذشته باشد. حتما هم بیمه بدنه و شخص ثالث و معاینه فنی داشته باشند و رانندگان سرویس ها هم باید حتما متاهل بوده و از صحت و سلامت جسمی و روانی برخوردار باشند.

    طبق گفته سرهنگ قاسمیان آرم مدارس-که از طریق شهرداری و تاکسیرانی تهیه می شود باید حتما روی شیشه خودرو نصب شده باشد و از حمل دانش آموز با خودروهای ظرفیت کمتر از ٤ نفر جدا خودداری شود.

    آنطور که رئیس پلیس ترافیک شهری توضیح داده، طبق روال سالهای گذشته در طرح زوج و فرد، سرویس ها می توانند یک ساعت ظهر و یک ساعت صبح نسبت به سرویس دهی اقدام کنند. همچنین  راننده های سرویس ها در ساعات ارائه خدمات به مدارس، مجاز به ارائه خدمات خصوصی دیگر نیستند و در غیر این صورت با آنها برخورد می شود.

    سرهنگ قاسمیان با بیان این هشدار که با توجه به خط کشی عابر پیاده و گذرگاه کنار مدارس، سرویس ها تحت هیچ شرایطی کنار مدارس به صورت پارک دوبله و کنار تابلوی توقف ممنوع، توقف نداشته باشند، درباره تخلفِ نداشتن برچسب  گفت: اگر راننده تخلف کند و برچسب(لوگوی مدارس) تاکسیرانی و شهرداری نداشته باشد، ٤۰ هزارتومان جریمه خواهد شد و در صورت تکرار تخلف با آنها برخورد شدیدتری صورت می گیرد.

    از دوماه پیش پلیس راهنمایی و رانندگی با شهرداری کلیه شهرهای کشور هماهنگی های لازم را به عمل آورده تا گذرگاه های عابر پیاده خط کشی و ایمن سازی شوند؛ مخصوصا مدارسی که در حاشیه راه هستند، تابلوهای مورد نیازشان پایش شده اند.

    سرهنگ قاسمیان در پایان تاکید کرد: از اول مهرماه پلیس راهنمایی و رانندگی با کلیه تجهیزات نیروها را در گذرگاه های شهری مستقر کرده تا انشاءالله با همکاری و تعامل خانواده ها و مربیان، کم ترافیک ترین و کم حادثه ترین مهرماه را پشت سر بگذاریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو