فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۷۶۹»

مشهد سومین روز پیاپی را با هوای ناسالم سپری می کند

عصر خودرو- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای روز دوشنبه کلانشهر مشهد برای سومین روز پیاپی در ۱۴ ایستگاه ناسالم و میانگین کیفیت هوا در وضعیت هشدار قرار دارد.

مشهد سومین روز پیاپی را با هوای ناسالم سپری می کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، حمید صالحی  افزود: با افزایش بی سابقه حجم آلاینده ها میانگین شاخص کلی کیفیت هوا در مجموع ایستگاههای سنجش مستقر در مناطق مختلف مشهد صبح امروز به 146 پی.اس.آی رسید که بیش از حد مجاز است.
    وی اظهار کرد: در روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری نیز شاخص کلی کیفیت هوای این کلانشهر به ترتیب 126 و 116 پی.اس.آی بود.
    وی با بیان اینکه هوای 14 ایستگاه سنجش در وضعیت آلوده است گفت: از این تعداد 11 ایستگاه ناسالم برای همه گروه های سنی با شاخص کلی کیفیت هوای بیش از 150 پی.اس.آی است.
    صالحی افزود: بر این اساس ایستگاه های تقی آباد با 162، سرافرازان با 161، خیام جنوبی و سمزقند هر یک با 158، نخریسی با 157، شهید مفتح و خیام شمالی هر یک با 155، امامیه با 154، چمن با 153، الهیه با 152 و سجاد با 150 پی.اس.آی ایستگاه های ناسالم برای تمام گروه های سنی هستند.
    وی اظهار کرد: ایستگاه های شهید آوینی با 145، شهید کریمی با 142 و صدف با 136 پی.اس.آی از دیگر ایستگاه های آلوده امروز مشهد و ناسالم برای گروه های حساس است.
    وی ادامه داد: بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از منزل خارج نشوند یا از حضور در مناطق پر رفت و آمد و هسته مرکزی شهر و ایستگاه های آلوده خودداری کرده و عموم مردم نیز فعالیت های ورزشی در فضای باز را به زمان دیگری موکول کنند.
    مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با توجه به روند ماندگاری حجم آلاینده ها، ضرورت دارد مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کرده و تردد های غیر ضروری با خودروی شخصی و سفرهای درون شهری را کاهش دهند تا به مرور شاهد کاهش شدت و میزان حجم آلاینده ها باشیم.
    هم اکنون تعداد 20 ایستگاه سنجش آلودگی در شهر مشهد مستقر است و روزانه یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در این کلانشهر رفت و آمد دارند.
    قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است.
    همچنین اعداد بین 151 تا 200 پی.اس.آی حالت هشدار و آلوده برای همه سنین محسوب می شود و وضعیت هوا با پی.اس.آی بین 200 تا 300 در حالت اضطرار و بیشتر از 300 نیز در حالت بحرانی قرار می گیرد.
    کلانشهر مشهد در هفته گذشته نیز سه روز را با کیفیت ناسالم و در وضعیت هشدار سپری کرد.
    7496 / 6053 خبرنگار: آرزو عرفانی جاودانی یزد ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو