فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا««۱۷۶۹»

شهرداری علمی‌ترین برنامه را برای کاهش آلودگی هوا دارد

عصر خودرو- شهردار تهران گفت: شهرداری منطقی‌ترین و علمی‌ترین برنامه را از بعد کمی و کیفی در حوزه کاهش آلودگی هوا در اختیار دارد.

شهرداری علمی‌ترین برنامه را برای کاهش آلودگی هوا دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، محمدباقر قالیباف در مراسم بهره‌برداری از 58 واگن مترو و 50 دستگاه اتوبوس تک‌کابین که صبح امروز در شرکت واگن‌سازی تهران برگزار شد، با اشاره به حادثه کارگاه متروی کیان‌شهر اظهار داشت: بنده پس از وقوع این حادثه دستور رسیدگی فوری را به معاونت فنی و عمران شهرداری صادر کردم.

    وی افزود: اگر یک نمونه از فرهنگ جهادی و مجاهدت دوران دفاع مقدس را مورد اشاره قرار دهیم، تلاشی است که در واگن‌سازی و متروی تهران شاهد انجام آن هستیم. این درحالی است که از ابتدای سال جاری تاکنون از سوی دولت پولی برای مترو پرداخت نشده است.

    شهردار تهران تصریح کرد: از سال 89 تاکنون نیز یک دستگاه اتوبوس هم از سوی دولت به شهرداری واگذار نشده و این درحالی است که دولت وظیفه تأمین هزینه 82.5 درصد اتوبوس‌های شهر را برعهده دارد و باید 50 درصد هزینه‌های مترو را نیز تأمین کند.

    وی ادامه داد: در شرایطی که با این مشکلات و به نوعی عدم پشتیبانی کافی در داخل کشور مواجه هستیم، تحریم بین المللی نیز وجود دارد اما متأسفانه در مجموعه مترو و کارهای عمرانی در شهرداری دو قفله هستیم اما با فرهنگ و روحیه جهادی همه مشکلات قابل حل و فصل است.

    قالیباف با بیان اینکه ماهانه 200 میلیارد تومان برای مترو باید هزینه شود، تصریح کرد: انصاف نیست از سرمایه‌های داخلی خود استفاده نکنیم و دستمان را به سوی کسانی که رقیب‌های جدی ما هستند دراز کنیم. اعتماد به نیروهای جوان و تحصیل‌کرده و فرصت دادن به نیروی خلاق مترو را ساخته است نه تکیه بر پول و اعتبار. این درحالی است که برخی با تنبلی و بی‌حالی به جای کار کردن حرف می‌زنند و وعده و وعید می‌دهند.

    وی گفت: مدیران در کشور نه تنها 8 ساعت بلکه باید حداقل 15 الی 16 ساعت کار مفید انجام دهند اگر کارها اینگونه انجام شود می‌توانیم معضل بیکاری را حل کنیم.

    شهردار تهران در ادامه با اشاره به اینکه مهمترین چالش شهر تهران آلودگی هوا و آلودگی صوتی است، گفت: محوریت و مسئولیت حل این مشکل برعهده دولت است اما من بارها اعلام کرده‌ام که این معضل در کوتاه مدت قابل حل است و سال به سال می‌توان سیر نزولی کاهش آن را لمس کرد.

    وی افزود: حتی اعلام کردیم شهرداری می‌تواند مسئولیت انجام این کار را برعهده بگیرد؛ البته مسئولان دولتی گفتند شهرداری برنامه‌ای برای این موضوع ندارد ولی از ما خواستار ارائه طرح شدند. در جلسات کارشناسی متعددی که برگزار شد همه دوستان دیدند که شهرداری منطقی‌ترین و علمی‌ترین برنامه را از بعد کمی و کیفی را در حوزه کاهش آلودگی هوا در اختیار دارد. البته دولت مسئولیت این موضوع را خود برعهده گرفت و ما هم از این بابت خوشحال هستیم اما باید شاهد عملی شدن آن نیز باشیم.

    قالیباف تصریح کرد: در عین حال ما به عنوان شهرداری کار را رها نکرده‌ایم و توسعه حمل و نقل عمومی را به عنوان یک اقدام ایجابی برای کاهش آلودگی هوا در اولویت قرار داده‌ایم. در این راستا با ورود ناوگان جدیدی که امروز از آن رونمایی شد 300 هزار نفر به ظرفیت حمل و نقل عمومی افزوده خواهد شد.

    وی گفت: متأسفانه سرفاصله حرکت قطارها در خط مترو زیاد است و قطارهایی که از آنها رونمایی شده باید با اولویت خط سه وارد ناوگان شوند البته دولت نیز قول داده 1200 واگن به شهرداری ارائه دهد که با تحقق این وعده شاهد کمک به توسعه حمل و نقل عمومی و در ادامه کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

    شهردار تهران با اشاره به اینکه اتوبوس‌های برقی نوسازی شده نمونه بارز اقتصاد مقاومتی در شهرداری تهران است، گفت: متأسفانه 300 هزار خودروی کاربراتوری در تهران تردد دارند که 40 درصد آلودگی شهر را تولید می‌کند البته بنده نمی‌گویم این خودروها را یکباره از رده خارج شوند اما می‌توان آنها را از شهر خارج کرد.

    وی ادامه داد: ارتقای کیفیت زندگی در شهر تهران مهمترین هدف مدیریت شهری است و حل آلودگی هوا با  عنوان بزرگترین چالش شهر در اولویت قرار دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو