فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۶۸۶»

ورود موسسه نفت فرانسه به موضوع کاهش آلایندگی های حمل و نقل در ایران

عصر خودرو- موسسه نفت فرانسه* که در زمینه نفت و گاز و همچنین موتور خودرو فعالیت می کند، همکاری های خود را با ایران در زمینه کاهش آلایندگی های ناشی از حمل و نقل آغاز کرده است.

ورود موسسه نفت فرانسه به موضوع کاهش آلایندگی های حمل و نقل در ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، معاون توسعه سرمایه گذاری های صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران امروز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: مذاکراتی با موسسه نفت فرانسه با بیش از 12 هزار پژوهشگر و محقق انجام شده و مقرر شده است آنها آخرین دستاوردهای خود را در زمینه کاهش آلاینده های خودروها و بهینه سازی مصرف سوخت در ایران ارایه کنند.
    فرداد دلیری گفت: موسسه نفت فرانسه همایشی را در ایران با عنوان «نقش قوای محرکه در حمل و نقل پایدار» برگزار و آخرین دستاوردهای خود را در محورهای موتورهای دیزل، موتورهای بنزینی، موتورهای با سوخت گاز طبیعی، خودروهای الکتریکی و هیبریدی عرضه می کند.
    به گفته وی این همایش در روزهای 27 و 28 تیرماه جاری در تهران با حضور موسسه های تحقیقاتی زیرمجموعه صنعت خودرو، وزارت نفت، وزارت نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت کشور و شهرداری ها برگزار خواهد شد.
    دلیری تاکید کرد: هیچ نهادی به تنهایی نمی تواند مسایلی از جمله آلایندگی ناشی از حمل و نقل را حل کند؛ این امر به همکاری ها و هماهنگی های بین بخشی نیاز دارد؛ بخشی از مسایل مبتلا به این موضوع به صنعت خودرو مربوط می شود، بخشی به دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی، بخشی به وزارت نیرو و بخشی نیز وزارت نفت مربوط می شود.
    وی با اشاره به اینکه موسسه نفت فرانسه پیش از این نیز با صنعت نفت ایران همکاری داشته است، گفت: این موسسه تاکنون در صنعت خودرو ورود پیدا نکرده بود که با برگزاری این همایش و به دنبال آن، امضای توافق نامه ها و قراردادهای دوجانبه، همکاری ایران با این مجموعه در زمینه خودرو نیز آغاز خواهد شد.
    دلیری اضافه کرد: این همکاری ها در راستای تحقق برنامه اهداف و سیاست های توسعه صنعت خودرو در افق 1404 است. بر اساس آن برنامه ، خودرو و سوخت تولیدی کشور باید تا پایان برنامه به استاندارد یورو 6 ارتقا پیدا کند.
    موسسه نفت فرانسه یک سازمان تحقیقاتی دولتی در فرانسه است که در زمینه تولید و عرضه روش ها و تکنیک هایی در حوزه های نفت و گاز، محیط زیست، صنعت خودرو، اقتصاد و مدیریت فعالیت می کند.
    این موسسه پیشتر مذاکراتی را با پژوهشگاه صنعت نفت داشته و در این مذاکرات مقرر شده بود علاوه بر همکاری در هشت موضوع فناورانه، برپایی دوره‌های آموزشی دوجانبه، ازدیاد برداشت از میدان یادآوران، کاهش خوردگی، حفاظت از محیط زیست و مطالعه روش های پیشرفته زمین‌شناسی در دستور کار مشترک این دو مرکز تحقیقاتی قرار گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو