فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۶۵۶»

پایتخت‌نشینان نامطلوب‌ترین هوای سال۹۵ را تجربه کردند

عصر خودرو- در هفته اخیر، نامطلوب‌ترین کیفیت هوا از ابتدای سال۹۵ تاکنون در تهران تجربه شد.

پایتخت‌نشینان نامطلوب‌ترین هوای سال۹۵ را تجربه کردند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، ارزیابی هفتگی کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد پایتخت در هفته گذشته یعنی روزهای 15 تا 21خردادماه 2روز را در شرایط سالم و 5روز را با وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس سپری کرده است. میانگین ساعتی غلظت ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2میکرون در همه روزهای با شرایط نامطلوب کیفیت هوا، بالاتر از حد استاندارد روزانه گزارش شده است.

    «مریم نادری» مدیر واحد پایش و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران گفت:‌ در اوایل هفته فعالیت امواج ناپایدار روی همسایه‌های غربی کشور به ویژه عراق منجر به وزش باد شدید و وقوع پدیده گرد ‌و‌غبار در این مناطق شد. وی تصریح کرد: آنگونه که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد، شکل‌گیری پدیده گرد و غبار در روی عراق مشخص بوده و توده انبوهی از گرد و غبار همراه با وزش باد شدید غربی به سمت استان‌های واقع در غرب کشور و با غلظت کمتربه سمت دامنه‌های جنوبی البرزمنتقل شده است. همین امر سبب افزایش قابل ملاحظه غلظت ذرات معلق با قطر کمتر از 10میکرون شد و به تبع افت کیفیت هوای پایتخت را به دنبال داشت.

    سرعت باد در هفته گذشته (با میانگین سرعت 7/4متر بر ثانیه) روند نوسانی داشته و در بیشتر روزها بزرگی آن بین 4 تا 10متر بر ثانیه با جهت غالب غربی و جنوب غربی متغیر بوده است.

    به گفته نادری همچنین از شبانگاه چهارشنبه با گذر موج کم‌دامنه از نوار شمالی و شمال غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز تحت تأثیر فعالیت آن قرار گرفته و به تدریج سبب افزایش میزان ناپایداری جوی، میزان ابرناکی، رگبار و وزش باد شدید موقتی در این مناطق شد. همچنین در روز جمعه بعد‌از‌ظهر وزش تندباد لحظه‌ای (سرعت باد 15متر بر ثانیه از سمت شمال غرب) سبب افزایش موقتی غلظت ذرات معلق و کاهش شاخص کیفیت هوا شد. عمق میدان دید نیز در اثر خیزش گرد و خاک و غبار آلودگی در سطح شهر  دستخوش تغییر شد و در برخی ساعات طی هفته مورد مطالعه به 4 کیلومتر رسید.

    اطلاعات غلظت آلاینده‌ها بر اساس داده‌ ایستگاه‌های شرکت کنترل کیفیت هوا و اطلاعات هواشناسی اندازه‌گیری شده در ایستگاه مهرآباد از پایگاه اطلاعات دانشگاه وایومینگ تهیه شده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو