فونیکسریمکسبهتام

روسیه به دنبال اجرایی کردن فن آوری هایپرلوپ است

طی کردن مسکو تا سن پترزبورگ در ۳۰ دقیقه!

عصر خودرو- روسیه در حال بررسی امکان اجرایی کردن سیستم حمل‌ونقل هایپرلوپ برای ایجاد یک خط سریع‌السیر بین مسکو و سن پترزبورگ است.

طی کردن مسکو تا سن پترزبورگ در ۳۰ دقیقه!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، به نقل از RBC، ماکسیم سوکولوف، وزیر حمل‌ونقل روسیه بر این باور است که این کشور آماده اجرایی کردن یک سیستم حمل‌ونقل زمینی مشابه طرح هایپرلوپ الون ماسک، رئیس شرکت اسپیس‌ایکس و تسلا است و اینکه پروژه مشابهی در حال انجام است.

    سوکولوف اظهار کرد: دو سال قبل من با یک نمونه پیش‌ساخت در دانشگاه حمل‌ونقل سن‌پترزبورگ آشنا شدم. می‌توان گفت که اصول فنی این طرح در حال حاضر انجام شده است.

    هایپرلوپ یک سیستم حمل‌ونقل آینده نگرانه است که مسافران را در کپسول‌هایی با سرعت بیش از1000 کیلومتر بر ساعت از میان لوله‌های آلومینیومی در خلاء و با نیروی مغناطیس منتقل خواهد کرد.

    الون ماسک، بنیان‌گذار شرکت‌های تسلا و اسپیس‌ایکس این ایده را نخستین بار در سال 2013 ارائه کرد و تحقیقات خود را در معرض عموم قرار داد تا دیگران کار تولید این مفهوم را ادامه دهند.

    این امید وجود دارد که با این فناوری در آینده مسافران بتوانند در حدود 30 دقیقه از لس‌آنجلس به سان‌فرانسیسکو برسند.

    به گفته آناتولی زایتسف از دانشگاه دولتی حمل‌ونقل در سن‌پترزبورگ، هایپرلوپ شامل ساخت راههای اصلی است که غرب روسیه را به شمال و جنوب آن را به شرق متصل می‌کند و گام اول آن، مرتبط کردن بندرهای دریای بالتیک با پایانه‌های باری در مسکو است.

    مسافت بین مسکو و سن‌پترزبورگ بیش از 600 کیلومتر است و تولید چنین شبکه حمل‌ونقلی را به یک چالش پرهزینه تبدیل کرده است.

    محققان روسی به نمایش "شناوری مغناطیسی" پرداخته‌اند که می‌تواند هر وزنی را بلند کند. این پروژه اکنون در سن‌پترزبورگ قرار داشته و بازدید از آن آزاد است.

    بر اساس برآوردهای محققان، هزینه این پروژه بین 12 تا 13 میلیارد دلار خواهد شد، در حالیکه استانداردهای غربی این هزینه را 21 میلیارد دلار تخمین زده‌اند.

    کمک‌کنندگان مالی این پروژه بسیار محدود بوده و هنوز در مراحل اولیه است.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرخودرو (http://telegram.me/asrekhodro) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو