فونیکسریمکسبهتام

آمادگی کره‌ای‌ها برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های آزادراهی

عصر خودرو- سرمایه گذاران کره جنوبی برای حضور در طرح‌های آزادراهی ایران اعلام آمادگی کردند.

آمادگی کره‌ای‌ها برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های آزادراهی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، پس از امضای الحاقیه تفاهم نامه ساخت راه آهن اصفهان-اهواز با کره جنوبی در کمتر از یک ماه پیش، روز گذشته هیاتی به ریاست مدیرعامل شرکت کره ای در شرکت ساخت حاضر و ضمن ارایه گزارشی در رابطه با روند اجرایی این تفاهم نامه، از اعلام آمادگی خود برای سرمایه گذاری در طرح‌های آزادراهی ایران خبر دادند.

    این جلسه با حضور علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی، سید مسعود نصر آزادانی معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها، حسین تاجیک مشاور مدیرعامل در تامین منابع مالی، سیروس گل سفیدی مدیرکل امور پیمان‌ها و رسیدگی فنی و مدیرعامل و اعضای شرکت کره ای حاضر در پروژه اصفهان-اهواز برگزار شد.

    در این جلسه ضمن ارایه گزارش مدیرعامل شرکت کره ای  از روند اجرایی تفاهم نامه امضا شده، مقرر شده است تا این شرکت ظرف 10 روز آینده نتایج بررسی ها شامل طراحی مفهومی را به صورت مکتوب به شرکت ساخت و توسعه ارایه کند. علاوه بر این، کره‌ای ها از اعلام آمادگی خود برای سرمایه گذاری در طرح‌های آزادراهی ایران خبر دادند که بنابر مذاکرات صورت گرفته پیشنهاد آنها طی جلسات کارشناسی در شرکت ساخت و توسعه بررسی خواهد شد.

    در  سفر اخیر رئیس جمهور کره جنوبی به ایران الحاقیه تفاهم نامه ساخت راه‌آهن اصفهان-اهواز به طول 540 کیلومتر به عنوان بزرگترین قرارداد منعقده در این سفر، به امضا طرفین رسید. برآورد اولیه ساخت این خط آهن 5.4 میلیارد یورو است که در این الحاقیه مقرر شد طرف کره‌ای ظرف مدت 4 ماه از روز امضای آن طراحی مفهومی، مطالعات امکان سنجی، پیشنهاد مدل تامین مالی پروژه را ارایه کند.

    در صورت تصویب مدل تامین مالی ارایه شده، طرف کره‌ای موظف است تا ظرف مدت شش ماه طراحی پایه به کارفرما ارایه دهد. کاهش 450 کیلومتری فاصله ریلی بین دو استان خوزستان و اصفهان، افزایش قابل ملاحظه ظرفیت حمل بار و مسافر بین این دو استان و مناطق مرکزی کشور، کاهش تنگنای ظرفیتی محور جنوب و افزایش بهره‌وری کل شبکه ریلی کشور، تحت پوشش قرار دادن استان چهار محال و بختیاری(شهرستان‌های شهرکرد، بروجرد، لردگان در خط اصلی یا فرعی)، افزایش ایمنی ترابری در منطقه، جوابگویی به تقاضای روزافزون حمل و نقل صنایع مادر به ویژه فولاد در استان خوزستان و صرفه‌جویی قابل ملاحظه در مصرف سوخت از جمله اهداف مطالعاتی احداث این محور است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو