فونیکسریمکسبهتام

خراسان رضوی آماده سرمایه‌گذاری با چین در حوزه خودروسازی است

عصر خودرو- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: آمادگی این استان جهت سرمایه‌گذاری با کشور چین و تولید مشترک خودروهای سبک، نیمه سنگین و سنگین اعلام شده است.

خراسان رضوی آماده سرمایه‌گذاری با چین در حوزه خودروسازی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، ابوالفضل چمندی روز دوشنبه در نشست با رایزن بازرگانی و اقتصادی چین در ایران و جمعی از فعالان اقتصادی این کشور در محل استانداری افزود: خراسان رضوی توانمندی هایی در حوزه تولید خودرو دارد ، به طوریکه یکی از شرکتهای خودروسازی ایران نیز در این استان مستقر است.

    وی ضمن ارایه توضیحات کامل از ظرفیتهای تولیدی و تجاری خراسان رضوی گفت: این استان آمادگی حمایت از فعالان اقتصادی و ارتقای ظرفیتهای تجاری متقابل با کشور چین را دارد، لذا مناسب است که کشور چین برای اعزام فعالان اقتصادی این کشور به خراسان رضوی و برگزاری نمایشگاههای مشترک اقدام کند.

    معاون استاندار خراسان رضوی بر وجود فراورده های توانمند برای کمک به تجارت خراسان رضوی با کشور چین تاکید و بیان کرد: این افراد بسترساز و تسهیل کننده عملیات صادرات و واردات کالا هستند.

    چمندی بیان کرد: بررسی توانمندیهای تولیدی و صنعتی و خدماتی استان خراسان رضوی و چین از سوی کارشناسان در حال انجام است، تا زمینه برپایی نمایشگاه های مشترک در 2 کشور فراهم شود.

    خراسان رضوی آماده سرمایه‌گذاری با چین در حوزه خودروسازی است

    معاون استاندار خراسان رضوی اجرایی نمودن پروژه راه ابریشم نوین که «یک کمربند- یک جاده» نامیده می‌شود را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: ما به دنبال فعال سازی خط ریلی چین از مسیر افغانستان به ایران هستیم تا این موضوع توسط کشور چین عملیاتی شود.

    شو، رایزن بازرگانی و اقتصادی کشور چین در ایران نیز در این نشست گفت: به منظور بررسی زمینه های همکاری مشترک در حوزه های گردشگری، تجاری و ترانزیت در خراسان حضور یافته ایم، اما هدف اصلی ما از این سفر پیرو تفاهم نامه روسای جمهور 2 کشور ایران و چین پیرامون پیشبرد پروژه های زیرساختی است.

    به گزارش ایرنا، اعضای هیات چهار نفره تجاری چینی که روز گذشته وارد خراسان رضوی شده اند، شامل "شو"، رایزن بازرگانی و اقتصادی چین در ایران، "لی یی فانگ"، دبیر دفتر بازرگانی مسوول سرمایه گذاری، "تان کوشان"، دبیر دفتر بازرگانی مسوول تجارت و "لی شین هؤا" دبیر دفتر امور کل اقتصادی هستند.

    قرار است این هیات امروز به سرخس سفر کند تا از سرمایه گذاریهای کشور چین در منطقه ویژه اقتصادی سرخس دیدن کند و زمینه های همکاری بیشتر را بررسی نماید، بازدید از نمایشگاه بین المللی مشهد و نشست با فعالان اقتصادی خراسان رضوی از دیگر برنامه هایی است که برای این هیات تجاری پیش بینی شده است.

    یکی از پروژه هایی که روسای جمهور 2 کشور ایران و چین درباره آن مذاکراتی داشته اند، پروژه قطار سریع السیر مشهد - تبریز است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط