فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر صنعت:

پژو با پلت فرم جدید در راه است

عصر خودرو- صالحی نیا گفت: خودروی پژو با پلت فرم جدید به صورت مشترک در حال طراحی است که تا پایان سال به بازار می آید.

پژو با پلت فرم جدید در راه است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرگزاری صدا وسیما،محسن صالحی نیا  افزود: طراحی پلت فرم جدید برای پژو با در نظر گرفتن امار تولید آن صورت گرفته است و این پلت فرم بصورت مشترک تولید خواهد شد.

    وی درباره اصرار بر تولید خودروهایی با پلت فرم قدیمی با وجود از رده خارج شدن این خودروها دردنیا گفت: اگر چه پلت فرم قدیمی است اما تولید آن از نظر سیستم آلایندگی ، مصرف سوخت، ارتقای قوای محرکه ، ایمنی وسیستم الکترونیکی با خودروی حدود 20 سال پیش کالا متفاوت است.

    معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود : قابلیت هایی مانند ترمز ای بی اس، ایربگ و ای سی یو از قابلیت هایی است که حدود 20 سال قبل درخودرو های با پلت فرم قدیمی نصب نبود.

    صالحی نیا گفت: عمر دوام پلتفرم خودرو سازان جهانی 10 تا 12 سال است و از آنجا که هزینه زیادی برای طراحی پلت فرم صرف می شود در هر دوره ای تغییرات جزیی روی پلت فرم اعمال می کنند اما در بدنه خودرو با توجه به سلیقه های مشتریان، دامنه زمانی تغییرات کوتاه تر است.

    وی افزود: به طور نمونه پلت فرم اصلی سمند همان پلتفرم پژو است اما با تغییرات در شکل بدنه به سمند سورن و دنا تبدیل شد و بناست که در مراحل بعدی به ایکس 409 و ایکس 508 تبدیل شود.

    معاون صنایع وزارت صنعت گفت: استاندارد خودرو پژوی 405 بیست سال پیش، یورو یک بود اما اکنون یورو 4 است و سال آینده این استاندارد به یورو 5 ارتقاء می یابد ضمن اینکه موتور کنونی روی پژو 405 تی یو 5 است البته این تغییرات در سیستم ترمز، گیربکس و الکترونیک خودرو نیز اعمال شده است.

    صالحی نیا افزود: نمی گوییم این روش، مسیری بهینه است اما مسیری است برای اینکه بر اساس شرایط روز یک خودرو داشته باشیم.

    وی گفت : روش دیگر، واردات خودرو بصورت مونتاژی بود که با درنظر گرفتن تولید کشور ، این روش بهینه نیست و اگر این روش اجرایی می شد منابع ارزی ، خارج و تولید داخل متضرر می شد و ظرفیت قطعه سازی به همان نسبت کاهش می یافت.

    صالحی نیا با بیان اینکه گزارشی که برای رشد سال 94 منتشر کردیم براساس رشد تولید و صادرات در کالا های مختلف بوده است ، افزود : در سال 94 واحدهایی که کاهش تولید داشته اند بیشتر از واحدهایی بودندکه افزایش تولید داشته اند در حالیکه در سال 93 عکس این قضیه بود.

    وی اضافه کرد: شاخص هایی را که برای رشد اشتغال و تولید ناخالص داخلی اعلام می کنیم مستند است و با آمار مراکزی مانند مرکز آمار قابل تطبیق است.

    صالحی نیا گفت: دلیل و انگیزه ای برای دستکاری در آمار رشد صنعت نداریم به طوری نمونه وقتی که سال گذشته تولید خودرو کاهش یافت این کاهش تولید را براساس عدد رسمی اعلام کردیم.

    وی اضافه کرد: کمبود نقدینگی در واحدهای تولیدی، رکود در صنایع ساختمان و فولاد و در مقطعی رکود در بخش خودرو موجب شد که رشد تولید درسال 94 در مقایسه با سال 93 کمتر باشد اگر چه با تمهیداتی مانند خرید دین و کارت اعتباری کالا بخشی از رکود به ویژه در حوزه خودرو جبران شد.

    معاون صنایع وزارت صنعت گفت: در سال 94 کاهش تولید در بخش های مختلف قابل توجه بود به همین علت سعی کردیم در برنامه امسال بر اساس تسهیلات، منابع و رفع مشکلات تولید، رونق را به تولید برگردانیم.

    صالحی نیا همچنین گفت : زود است که بگوییم از کارت خرید اعتباری کالا استقبال نشد زیرا در یک ماه اخیر شرایط آن فراهم شده و کارت ها از طریق بانک ها و سازمان هایی مانند بازنشتگی کشوری و آموزش و پرورش در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

    وی گفت: حدود 350 هزار کارت اعتباری خرید کالا تا کنون صادر شده است و متقاضیان باید با مراجعه به سازمان مربوط و ارائه اسناد و مدارک لازم کارت ها را دریافت کنند.

    صالحی نیا افزود: پیش بینی ما این است که برای کارت اعتباری لوازم خانگی و کالای با دوام تا آخر خرداد ، کارکرد قابل قبول و قابل ارائه ای خواهیم داشت و حدود 800 هزار کارت تحویل خواهد شد.

    وی گفت: به این طرح امیدوارم و مطمئن هستم کارت خرید اعتباری کالا در جهت توسعه خرید کالا های مصرفی با دوام ایرانی مؤثر باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو