فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی:

پروژه آزاد راه تبریز- مرند- بازرگان اجرا می شود

عصر خودرو- معاون ساخت و توسعه آزاد راه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: بزودی عملیات اجرایی آزاد راه تبریز- مرند – بازرگان آغاز می شود.

پروژه آزاد راه تبریز- مرند- بازرگان اجرا می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سیدحسین میرشفیع در حاشیه سفر دو روزه به آذربایجان غربی با بیان اینکه هم اکنون این طرح توسط سرمایه گذار خارجی در مرحله اجرای قرارداد است افزود: همچنین تاپایان سالجاری دو قطعه از آزادراه ارومیه - تبریز به بهره برداری می رسد.

    وی با انتقاد از و ضعیت راه های دسترسی آذربایجان غربی اظهارداشت: راههای دسترسی اذربایجان غربی نسبت به دیگر استانهای کشور در سطح ضعیفی قرار داد که با توجه به هم مرزی این استان با سه کشور خارجی باید هر چه سریعتر این روند اصلاح شود.

    میرشفیع ادامه داد: همچنین مجموع توانی که در بخش های مختلف وزارت راه و شهرسازی بکار گرفته شده است اعم از راههای روستایی، راههای ارتباطی مرزهای منطقه اذربایجان غربی پایین تر از متوسط کشوری است که این امر با سرمایه گذاری ویژه ای که در نظر گرفته شده است برطرف خواهد شد.

    وی از بهره برداری 120 کیلومتر آزاد راه در سطح کشور تا پایان سالجاری خبر داد و گفت: در زمان حاضر دو هزار و 500 کیلومتر آزادراه در سطح کشور وجود دارد ‌و یک هزار و 200 کیلومتر دیگر نیز در دست احداث است.                                 

    معاون ساخت و توسعه آزاد راههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد:از یک هزار و 200 کیلومتر آزادراه در دست اجرا، 120 کیلومتر تا پایان سالجاری به بهره برداری می رسد.          

    میرشفیع با بیان اینکه برای اجرای 120 کیلومتر آزادراه، یک هزار و 200 میلیارد تومان براورد هزینه شده است افزود : امسال با توجه به تغییراتی در ایین نامه، جلب مشارکت سرمایه گذاران داده شده است و با توجه به شرایط اقتصادی موجود استقبال خوبی در زمینه اجرای آزاد راهها بصورت مشارکتی توسط سرمایه گذاران صورت گرفته است.

    میرشفیع به همراه معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی طی دو روز گذشته به منظور بازدید از وضعیت راه های آذربایجان غربی در آستانه سفر ریاست جمهوری به آذربایجان غربی سفر کرده بودند.

    در جریان این بازدید  دو روزه از راه های استان معاون برنامه ریزی و حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی نیز اعلام کرد: محور ارومیه- سرو، جاده خوی- رازی و محور پیرانشهر- نقده تمرچین از مهمترین جاده های اقتصادی آذربایجان غربی در مسیر توسعه صادرات غیر نفتی و تحقق اقتصاد مقاومتی قرار دارد.

    امیر امینی ادامه داد: طرح های ساخت و توسعه محورهای خوی- رازی و پیرانشهر- نقده- تمرچین به عنوان پروژه های تاثیر گذار در تحقق اقتصاد مقاومتی جزء پروژه های پیشنهادی برای مصوبات سفر ریاست جمهور در روزهای آتی است.

    وی از تکمیل 30 کیلومتر از پروژه ارومیه- نازلو- سرو تا پایان امسال خبر داد و گفت: مشکل معارض ملکی به طول سه کیلومتر در حدفاصل کیلومتر 30 الی 40 این محور با تامین 130 میلیارد ریال رفع می شود.

    معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از اختصاص 800 میلیاردریال برای ساخت و ایمنی جاده های آذربایجان غربی خبر داد و گفت: 260 کیلومتر راه امن و استاندارد در شبکه راههای آذربایجان غربی ساخته می شود.

    امینی اضافه کرد: سال گذشته 400 میلیارد ریال برای پروژه های حوزه راه هزینه شده و 400 میلیارد ریال از محل اسناد خزانه برای مطالبات پیمانکاران پرداخت شده است.

    وی با اشاره به گستردگی شبکه راههای استان گفت: در حال حاضر 260 کیلومترآزادراه، بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی در محدوده راههای استان احداث می شود.

    امینی از شروع دوباره طرح ساخت محور تمرچین- پیرانشهر- نقده- محمدیار خبر داد و گفت: با توجه به کوهستانی و سخت گذر بودن این محور باید طرح کلی از مرز تمرچین تا محمدیار به طول 90 کیلومتر طراحی و اجرا شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو