فونیکسریمکسبهتام

علت عقب‌ماندگی حوزه حمل‌ونقل چیست؟

عصر خودرو- مشاور وزیر راه و شهرسازی معتقد است که «سطح پروژه‌ها را در دولت قبل پایین آوردند تا تعداد را زیاد کنند. ولی در پروژه‌های ملی مثل راه‌ها و راه‌آهن، بنادر، فرودگاه‌ها، تجهیز ناوگان و... عقب هستیم.»

علت عقب‌ماندگی حوزه حمل‌ونقل چیست؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، غلامرضا سلامی درباره آخرین وضعیت حدود 2906 طرح نیمه‌تمام اظهار داشت: من در حال حاضر آماری ندارم، اما فقط فکر می‌کنم تعداد این پروژه‌ها بیشتر از 3 هزار مورد باشد.
    وی افزود: این نگاه من به این دلیل است که مشخص نشده که کدام پروژه عمرانی، کدام پروژه ملی و کدام پروژه کلان، شهری و منطقه‌ای است.
    مشاور وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: سطح پروژه‌ها را در دولت قبل پایین آوردند برای این‌که تعداد را زیاد کنند. ولی در پروژه‌های ملی مثل راه‌ها و راه‌آهن، بنادر، فرودگاه‌ها، تجهیز ناوگان و... در حقیقت عقب هستیم.
    سلامی با بیان این‌که سن متوسط ناوگان هوایی بیش از 22، 23 سال است، عنوان کرد: ناوگان ریلی نیز تا 50 سال سن دارد. همچنین سن ناوگان حمل‌ونقل بین‌شهری و خیلی از کامیون‌ها بالای 35 سال است.
    وی متذکر شد: در حقیقت این‌ها باید نوسازی شود، اما متاسفانه به‌دلیل کمبود منابع و تحریم‌ها، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کشور متوقف مانده است.
    مشاور وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: به همین دلیل از کشورهای منطقه عقب ماندیم؛ چه حمل‌ونقل هوایی، چه حمل‌ونقل ریلی، چه حمل‌ونقل دریایی و چه حمل‌ونقل زمینی.
    سلامی با بیان این‌که در حوزه زیرساخت‌ها نسبت به درآمدهایی که کشور در سال‌های گذشته داشته است، عقب هستیم، گفت: در حال حاضر خیلی از شهرها فاقد فرودگاه و راه‌های بدون خطر هستند.
    وی افزود: این‌ها مسایلی است که نیازمند به سرمایه‌گذاری است و بخشی از آن را دولت باید انجام دهد. این در حالی است که با وجود درآمدهای کلان نفت در دوره‌ای، این منابع اتلاف شد و از سوی دیگر، امروز با کاهش قیمت نفت و کمبود درآمد نفت مواجه هستیم.
    مشاور وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: حضور سرمایه‌گذار خارجی بعد از اجرای برجام، می‌تواند خیلی موثر باشد در رفع این مشکلات.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو