فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۶۳۷»

مرگ بیش از ۱۲ میلیون انسان بر اثر خطرات زیست‌محیطی

عصر خودرو- گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت (WHO) حاکی از آن است که خطرات زیست‌محیطی به مرگ ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر می‌انجامد.

مرگ بیش از ۱۲ میلیون انسان بر اثر خطرات زیست‌محیطی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، ، در بررسی سازمان جهانی بهداشت آمده است: از هر چهار مورد فوتی یک نفر به دلیل محیط زیست ناسالم جان خود را از دست می‌دهد که قابل پیشگیری است.

    طبق بررسی انجام شده خطرات زیست‌محیطی در بروز بیش از 100 بیماری و آسیب خطرناک در جهان نقش دارد و در سال به مرگ 12 میلیون و 600 هزار انسان منجر می‌شود. در واقع این فاکتور 23 درصد تمامی موارد مرگ و میرها را دربرمی‌گیرد.

    از این تعداد، دو سوم یا هشت میلیون و 200 هزار مورد بر اثر بیماری‌های غیرمسری همچون سکته مغزی، سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی بوده که طی 10 سال افزایش چشمگیری داشته است.

    در حالی که تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری‌های عفونی همچون اسهال، مالاریا از سال 2006 کاهش داشته و بیماری‌های غیرمسری مرتبط با آلودگی هوا، تغییرات اقلیمی و قرار گفتن در معرض مواد شیمیایی مصنوعی افزایش یافته است.

    همچنین دو مورد از بزرگترین عامل‌های مرگ و میر زیست‌محیطی در جهان سکته مغزی، بیماری قلبی و سوانح همچون تلفات جاده‌ای هستند که یک میلیون و 700 هزار قربانی در سال داشته است.

    مارگارت چان، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: محیط‌ زیست سالم جامعه سالم را به همراه دارد. در صورتی که کشورها اقداماتی جهت سالم‌سازی محیط‌ زیست برای زندگی و کار انسان اتخاذ نکنند میلیون‌ها انسان بیمار شده و دچار مرگ زودهنگام می‌شوند.

    همچنین بسیاری از مرگ و میرها با فقر و شهرنشینی مرتبط است و آلودگی هوا در فضاهای باز و بسته نقش چشمگیری در این زمینه دارد. در سال‌های اخیر کاهش کیفیت هوا در بسیاری از شهرهایی با درآمد پایین و متوسط مشاهده شده است و افزایش قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا با بالا رفتن تعداد موارد ابتلا به بیماری‌های غیرمسری ارتباط دارد.

    به گزارش روزنامه گاردین، آلودگی هوا و روند سریع صنعتی شدن در چین، هند و مناطقی دیگر از جنوب شرق آسیا و منطقه اقیانوسیه دلیل اصلی مرگ و میر و بیماری به حساب می‌آید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو