فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۵۹۸»

آلودگی هوا سالانه باعث ۴۰ هزار مرگ زودرس در انگلیس می‌شود

عصر خودرو- بر اساس گزارشی که انجمن سلطنتی پزشکان انگلیس منتشر کرده، آلودگی هوا سالانه موجب حدود ۴۰ هزار مرگ زودرس در انگلیس می‌شود که هر سال ۲۰ میلیارد پوند برای این کشور هزینه دارد.

آلودگی هوا سالانه باعث ۴۰ هزار مرگ زودرس در انگلیس می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، پروفسور «جاناتان کریگ»، یکی از نویسندگان این گزارش می‌گوید: اکنون شواهد بسیار روشنی وجود دارد مبنی بر این که آلودگی هوا عمدتا ناشی از کارخانه ها و وسایل نقلیه با بیماری‌های قلبی و تنفسی از جمله آسم ربط دارد.

    پروفسور «استیون هولگیت»، متخصص آسم در دانشگاه «ساوتمپتون» و رییس گروه متخصصانی که این گزارش را تهیه کرده‌اند می‌گوید: وقتی ماشین‌ها برای بردن بچه‌ها به مدرسه پشت سر هم ردیف می‌شوند، دود اگزوز ماشین جلویی مستقیما وارد ماشین پشتی می‌شود و کودکان در معرض آن قرار می‌گیرند اما ما هنوز این مسئله را نادیده می‌گیریم.

    این گزارش همچنین اقدام برای کاهش آلودگی ناشی از موتورهای دیزل را در انگلیس ضعیف خوانده است. در چند ماه گذشته و پس از رسوایی شرکت فولکس واگن در دستکاری سیستم ارزیابی گازهای خروجی از اگزوز، آلودگی هوا در انگلیس به خصوص در لندن بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

    یکی از مهمترین دلایل این آلودگی تعداد بسیار زیاد موتورهای دیزل است که در دهه گذشته از نظر آلودگی هوا موتورهای مطلوبی تلقی شدند و شمار خودروهای دیزل به میزان چشمگیری در این کشور افزایش یافت. اما اکنون همین موتورهای دیزل از نظر آلودگی موتورهای نامطلوبی تلقی می‌شوند و فعالان مدنی و محیط زیست برای محدود کردن وسایل نقلیه‌ای که موتور دیزل دارند شدت گرفته است.

    به گزارش بی‌بی‌سی، بعضی گروه‌های فعال در زمینه آلودگی هوای لندن حتی در نظر دارند دولت را به دلیل ناتوانی در مقابله با حد غیرمجاز آلودگی هوا که سالانه باعث هزاران مرگ زودهنگام در لندن می‌شود به دادگاه ببرند.

    در گزارش انجمن سلطنتی پزشکان انگلیس همچنین به مسئله آلودگی هوای خانه‌ها اشاره و با انتقاد از نادیده گرفتن این موضوع تاکید شده است که محیط سرپوشیده، افراد را از آلودگی هوای بیرون محافظت می کند اما می‌تواند آنها را در معرض آلاینده‌های دیگری قرار دهد.

    با وجود اینکه چندین سال است کشیدن سیگار در فضاهای سرپوشیده در انگلیس ممنوع شده اما سیگار همچنان مهمترین منبع آلودگی فضاهای سربسته است.

    اما آلودگی محیط های سرپوشیده و خانه فقط محصول سیگار نیست و دود شومینه و اجاق‌های هیزمی، بخار مواد شوینده و پاک‌کننده، دود شمع و خوش بوکننده‌های هوا نیز نقش مهمی در آلودگی فضاهای سرپوشیده دارند.

    در این گزارش آمده است: خوشبوکننده‌هایی که با عطر لیمو و کاج برای تازه کردن هوای خانه استفاده می‌شوند می‌توانند به دلیل فعل و انفعالات شیمیایی باعث آلودگی هوا شوند.

    علاوه بر این، تهویه نامناسب فضاهای بسته باعث رشد قارچ و کپک می‌شود که این نیز کیفیت هوای داخل خانه ها و ساختمان ها را پایین می آورد.

    نشت لوله‌های گاز و وسایل گازسوز، گاز رادون رادیو اکتیو، دود سیگار دیگران، دی اکسید نیتروژن حاصل از سوزاندن گاز برای پخت و پز و حلال‌هایی که از مواد پلاستیکی، رنگ و وسایل خانه متصاعد می شوند و نیز فرش و دیگر وسایل خانه همگی در آلوده کردن هوای خانه‌ها نقش دارند.

    سازمان جهانی بهداشت تقریبا دو سال پیش درباره آلودگی هوا هشدار داده و آن را مهمترین عامل محیطی مرگ در دنیا دانسته بود. به گزارش این سازمان در سال 2012 حدود هفت میلیون نفر به علت آلودگی هوا جان خود را از دست داده‌اند و از هر هشت مورد مرگ در دنیا یک مورد بر اثر آلودگی هوا بوده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو