فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا «۱۲۷۸»

«اتاقک اکسیژن»، «ماسک» و «شیر»؛ راهکار حفظ سلامت ماموران راهور

عصر خودرو- معاون بهداری، امداد و درمان نیروی انتظامی با اشاره به تلاش این سازمان برای حفظ سلامت ماموران پلیس، از توصیه این معاونت برای استفاده از ماسک و اتاقک اکسیژن و همچنین توزیع یک وعده شیر در هر روز در کنار کاهش زمان استقرار ماموران راهور خبر داد.

«اتاقک اکسیژن»، «ماسک» و «شیر»؛ راهکار حفظ سلامت ماموران راهور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ه نقل از تسنیم، سردار سید محمد رضا احمدیان  با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده به منظور صیانت از سلامت ماموران پلیس راهور در شهرهای بزرگ و خصوصاً شهر تهران در برابر آلودگی هوا، اظهار داشت: در دستورالعمل‌های تهیه شده برای پلیس راهور تهران بزرگ، مقرر شده است تا به منظور حفظ سلامت کارکنان و ماموران این یگان در برابر آلودگی هوای پایتخت، امکانات و تسهیلاتی در نظر گرفته شود.

    وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، توصیه شده است پلیس راهور نسبت به توزیع روزانه یک نوبت شیر در میان پرسنل مستقر در خیابان‌ها، اقدام کند.

    معاون بهداشت، درمان و امداد ناجا افزود: علاوه بر این مقرر شده است پلیس راهور، اتاق‌های مخصوص و موسوم به اتاقک اکسیژن را برای کارکنان خود تعبیه کرده تا هر روز پرسنل مستقر در خیابان‌ها با حضور در این اتاقک‌های مجهز به هواساز، اکسیژن و هوای پاک تنفس کنند.

    احمدیان با تاکید بر توصیه این معاونت بر استفاده از ماسک توسط ماموران پلیس راهور، گفت: همچنین به پلیس راهور توصیه کرده‌ایم که با بکارگیری پرسنل بیشتر در خیابان‌ها و معابر شهرهای بزرگ، زمان استقرار ماموران خود در خیابان‌ها را کاهش دهند.

     این توصیه معاونت بهداد ناجا در حالی به پلیس راهور ارائه شده بود که چندی پیش یک مامور وظیفه در پلیس راهور، در منطقه 10 تهران و در حین ماموریت، جان خود را از دست داد و به گفته مسئولان پلیس، علت تامه مرگ وی، بیماری ریوی زمینه‌ای او بوده که احتمالاً به دلیل تشدید بیماری‌اش به دنبال آلودگی هوا، مرگ وی را رقم زد. البته معاون بهداد ناجا با تاکید بر طبقه‌بندی سلامت تمام نیروها و تعیین محدودیت‌ کاری با توجه به میزان سلامت آن‌ها، گفته بود: در این طبقه بندی‌ها، شرایط فعالیتی همچون ایستادن‌های طولانی مدت، کار کردن در فضای آلوده، کار کردن در محیط‌های پر سروصدا، رانندگی شبانه و ... متناسب با شرایط سلامت نیروها تعیین می‌شود.

    احمدیان در پاسخ به این سوال که علی‌رغم این قوانین، پس چرا هنوز شاهد فعالیت سربازان و نیروهای پلیس در شرایط محیطی نامناسب با وضع سلامت آن‌ها و پرخطر برای سلامتشان هستیم نیز خاطرنشان کرده بود: تمامی این موارد به شرطی اجرایی می‌شود که فرد، به ما مراجعه کرد و مشکلات سلامت خود را به اطلاع ما برسانند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو