فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۵۳۰»

گزارش هوای هفته ای که فقط یک روز سالم داشت

عصر خودرو- شاخص کیفیت هوای تهران در هفته گذشته متأثر از استقرار جو آرام و پایدار در منطقه بوده است. با توجه به شرایط حاکم بر منطقه، کیفیت هوای پایتخت به غیر از یک روز در شرایط سالم (جمعه)، در سایر روزهای هفته گذشته در شرایط ناسالم برای گروه­‌های حساس قرار داشته است.

گزارش هوای هفته ای که فقط یک روز سالم داشت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین،  مریم نادری، مدیر واحد پایش و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت وهوا گفت: حاکمیت جو پایدار و سکون نسبی هوا در منطقه شرایط برای تجمع و ازدیاد آلاینده­ها در تهران را فراهم کرده است. در جو پایدار، شرایط برای حرکت هوا هم به صورت افقی (وزش باد) و هم در راستای قائم وجود ندارد و در چنین شرایطی آلاینده­ ها قادر به پخش و اختلاط نبوده و به حالت سکون قرار می­‌گیرند.

    او درباره کیفیت هوای تهران، در هفته گذشته گفت: مطالعه میانگین تغییرات ساعتی غلظت ذرات معلق کمتر از 10 میکرون (PM10) و 2.5 میکرون (PM2.5) اندازه­ گیری شده در ایستگاه­های سنجش آلودگی هوای تهران و پارامترهای هواشناسی اثر معکوس شرایط جوی پایدار را در کیفیت هوای تهران به صورت مشخص­تری نشان می­‌دهد. افزایش غلظت ذرات معلق طی هفته گذشته (26 دی تا 2 بهمن 1394) ناشی از سکون نسبی هوا و وقوع پدیده وارونگی دما بوده است.

    بیشینه میانگین غلظت آلاینده­‌های PM10 و PM2.5 طی روزهای مذکور به ترتیب به مقدار 160 و 53 میکروگرم بر متر مکعب رسیده و قدرت دید در برخی ساعات به حدود 3 کیلومتر کاهش یافته است.

    نادری افزود: وزش باد آرام طی هفته گذشته در پراکندگی ذرات معلق و بهبود شرایط مؤثر نبوده است. رطوبت نسبی نیز در این بازه زمانی از بزرگی متوسطی برخوردار بوده (به طور میانگین 43 درصد) و همراه با افزایش غلظت آلاینده­‌ها در غبار آلودگی تهران موثر بوده است.

    نادری گفت: با این وجود تعطیلی مدارس و اجرای طرح زوج و فرد از در منزل در روزهای دوشنبه و سه­شنبه نیز به دلیل تداوم شرایط پایدار در منطقه به بهبود کیفیت هوای تهران کمک شایانی نکرده است.

    مدیر پایش و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوا، افزود: بعد­از­ظهر روز پنجشنبه افزایش نسبی سرعت باد محلی با جهت غالب جنوب شرقی به پراکنش آلاینده­ها از سطح شهر کمک کرده و همزمان با تعطیلات آخر هفته و کاهش تردد خودروها شاخص کیفیت هوای روز جمعه (محاسبه شده برای بازه 24 ساعته) بهبود یافته است.

    میانگین تغییرات ساعتی غلظت آلاینده های 2.5PM و 10PM در ایستگاه های سنجش آلودگی شهر تهران طی تاریخ 26 دی تا 2 بهمن ماه سال 1394 همراه با پارامترهای هواشناسی (سرعت باد، عمق میدان دید و رطوبت نسبی)

    اطلاعات غلظت آلاینده­‌ها بر اساس داده­ ایستگاه­‌های شرکت کنترل کیفیت هوا و اطلاعات هواشناسی اندازه­‌گیری شده در ایستگاه مهرآباد از پایگاه اطلاعات دانشگاه وایومینگ تهیه شده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو