فونیکسریمکسبهتام

شهردار اصفهان:

اصفهان همه برنامه های حمل ونقل عمومی را آغاز و اجرایی کرده است

عصر خودرو- شهردار اصفهان گفت: اصفهان تنها کلانشهری است که تمام سبد برنامه‌های حمل و نقلی را آغاز و اجرایی کرده است.

اصفهان همه برنامه های حمل ونقل عمومی را آغاز و اجرایی کرده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، مهدی جمالی‌ن‍ژاد ظهر سه‌شنبه در آئین بهره‌برداری از 170 دستگاه اتوبوس شهری یورو 3 و یورو 4 در اصفهان با اشاره به اینکه این تعداد اتوبوس با هزینه‌ای بالغ بر 650 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است، اظهار داشت: همچنین در این مراسم 200 سیستم صوتی اعلام ایستگاه داخل اتوبوس نصب و راه‌اندازی شده است.

    وی افزود: سیستم جدید مدیریت مکانیزه ناوگان اتوبوسرانی، سیستم جامع دریافت کرایه بر روی 100 اتوبوس، سامانه تلفن همراه اطلاعات خطوط اتوبوسرانی و مسیریابی، سامانه پیامکی ارتباطات مردمی و ارزیابی عملکرد خطوط اتوبوسرانی و مسیریابی، تصفیه‌خانه پساب سیستم شستشوی اتوبوسرانی و مسیرها و اولین توقفگاه بخش خصوصی شرکت واحد نیز در این روز به بهره‌برداری رسید.

    شهردار اصفهان همچنین از بازسازی و بازگشت به چرخه حمل و نقل 50 دستگاه اتوبوس دیزل و گازسوز به سیستم حمل و نقل عمومی شهر اصفهان با اعتبار 500 میلیون تومان خبر داد.

    وی در ادامه با تاکید بر اینکه در برنامه 1400 شهرداری اصفهان در سه بخش توسعه حمل و نقل عمومی در راستای کاهش آلاینده‌های موجود در هوای اصفهان را در دستور کار قرار داده‌ایم،‌ ابراز داشت: بر این اساس طرح‌ها و پروژه‌های شاخص را در دستور کار قرار داده‌ایم که با سرعت در حال اجرا شدن هستند.

    اجرای طرح‌های محرک توسعه بهسازی و نوسازی بافت فرسوده

    جمالی‌ن‍ژاد با اشاره به اجرای طرح‌های محرک توسعه برای بهسازی و نوسازی بافت فرسوده در شهر اصفهان گفت: همچنین در برنامه 1400 شهرداری کاهش آلاینده‌های محیطی به ویژه مدیریت پسماند، تقویت مراکز محلات و فراهم کردن فضاهای چند منظوره را در دستور کار قرار داده‌ایم.

    وی با بیان اینکه افزایش جذابیت و کیفیت حمل و نقل عمومی را داشتیم،‌ اضافه کرد: این در حالی است که در مقابل با افزایش آلاینده‌ها و توسعه درون زای آلاینده‌ها در شهر اصفهان روبرو بوده‌ایم.

    شهردار اصفهان با بیان اینکه در کنار تردد شهروندان با خودروهای شخصی و بی کیفیت صنایع نیز نقش بسزایی در افزایش آلاینده‌های شهر اصفهان دارند،‌ ابراز داشت: پالایشگاه‌ و نیروگاه برق شهید منتظری در شمال، نیروگاه درچه در غرب و آلاینده‌های سیمان، ذوب آهن و فولاد مبارکه در بالادست جنوب غربی از جمله صنایع آلاینده‌ای هستند که در شهر اصفهان فعالیت داشته و آلایندگی‌ها را به شهر اصفهان متحمل ساخته است.

    شهرداری به سهم خودش برای کاهش آلاینده‌ها از شهر اصفهان ورود پیدا کرده است

    وی با اشاره به اینکه شهرداری به سهم خودش در راستای کاهش آلاینده‌ها از شهر اصفهان ورود پیدا کرده است، اظهار داشت: چنانچه تمام ارگان‌های مختلف در این راستا وارد میدان شوند می‌توان افزایش کیفی هوای اصفهان و کاهش آلاینده‌ها را شاهد بود.

    جمالی‌ن‍ژاد در ادامه با اشاره به اینکه طی دو سال آینده با راه‌اندازی خطوط مترو کار ارزشمندی در کاهش آلاینده‌‌های هوای اصفهان اتفاق خواهد افتاد، اضافه کرد: همچنین در حال حاضر مطالعات استفاده از موتورهای برقی در شهرداری اصفهان در حال انجام است و به زودی این طرح در اصفهان اجرایی خواهد شد.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس برنامه 1400 شهرداری اصفهان به تمام پروژه‌‌های شهرداری اصفهان پیوست زیست محیطی اضافه می‌شود، ابراز داشت: باید توجه داشت که در حال حاضر سبد کل پروژه‌های حمل و نقلی در شهر اصفهان کلید خورده و اجرایی شده که از این رو اصفهان تنها کلانشهری است که تمام محتویات این سند را کلید زده است.

    شهردار اصفهان همچنین با اشاره به آموزش زبان انگلیسی به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان ابراز داشت: این اقدام با توجه به افزایش گردشگران خارجی در شهر اصفهان ضروری است و همه رانندگان ملزم به حضور در این دوره‌های آموزشی هستند.

    وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه دولت سهم خود در خصوص اتوبوسرانی را پرداخت نکرده است، اظهار داشت: در حال حاضر شش سال است که دولت سهم خود برای حمل و نقل عمومی شهر اصفهان در بخش اتوبوسرانی را پرداخت نکرده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط