فونیکسریمکسبهتام

تقی پور:

تامین اعتبار مهم ترین گلوگاه اصلی عدم توسعه حمل و نقل عمومی

عصر خودرو- سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: به دلیل نبود اعتبارات لازم، مراحل احداث مترو تهران عملا با ۳۵ درصد ظرفیت موجود در حال انجام است.

تامین اعتبار مهم ترین گلوگاه اصلی عدم توسعه حمل و نقل عمومی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضا تقی پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران  در خصوص روند اجرای طرح جامع حمل و نقل و ترافیک در شهر تهران، اظهار داشت: طرح جامع حمل و نقل مدت‌هاست که در کمیسیون عمران و حمل و نقل در حال بررسی است و برای این طرح کارهای علمی سنگینی انجام شده است.

    وی افزود: در این طرح سهم تمام وسایل نقلیه شهری از جمله مترو، تاکسی‌های خطی، اتوبوس‌ها و آژانس‌ها در میزان حمل و نقل در نظر گرفته شده و دارای چند اصل کلی است که در پایان این طرح باید به نقطه ای برسیم که هر شهروند تهرانی وقتی از در منزل خارج می‌شود حداکثر در فاصله 300 متری به یک وسیله نقلیه عمومی دسترسی داشته باشد.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به الزامات موجود در طرح جامع حمل و نقل، بیان کرد: مهم ترین الزام موجود در این طرح تامین اعتبار است. در مصوبات مجلس، دولت ملزم به پرداخت 82.5 درصد اعتبار برای تامین اتوبوس‌ها شده است که متاسفانه 7 سال است که به دلایل مختلف از جمله محدودیت‌ها، سیاست و رویکرد دولت‌ها، اتوبوس جدیدی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی نشده  است.

    تقی پور با بیان اینکه در شهر تهران با کمبود 2500 دستگاه اتوبوس روبرو هستیم، گفت: در ناوگان حمل و نقل عمومی 3 هزار دستگاه اتوبوس در حال تردد، از رده خارج هستند و تامین اعتبار تنها بخشی از مشکلات موجود در اجرای طرح‌های شهری است.

    وی تصریح کرد: تمام تلاش اعضای شورای شهر تهران در دوره چهارم، توسعه مترو بوده است و در این زمینه احداث 7 خط مترو مصوب شده، که باید هر چه سریع تر احداث شود.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، گفت: در شرایطی که تمام امکانات فنی احداث تونل‌ها در کشور وجود دارد، و از جمله آن‌ها می‌توان به دستگاه‌های TBM اشاره کرد که می‌توانند به سرعت کار احداث تونل‌ها را انجام دهند، متاسفانه گلوگاه اصلی توقف پروژه‌ها تامین هزینه است.

    تقی پور افزود: علی رغم اینکه سالیانه ظرفیت احداث 45 کیلومتر مترو در تهران وجود دارد، اما به دلیل محدودیت‌های اعتباری تاکنون موفق به احداث 20 تا 25 کیلومتر شده‌ایم و عملا با 35 درصد توان در حال کار هستیم.

    وی گفت: طرح جامع حمل و نقل در حال حاضر در شهر تهران وجود دارد و در حال بروز رسانی است و امیدواریم دولت در برنامه ششم توسعه نگاه ویژه‌ای به توسعه حمل و نقل عمومی داشته باشد.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: عدم توسعه حمل و نقل عمومی باعث ورود تعداد روز افزون خودروها در سطح شهر شده که تبعاتی از جمله آلودگی هوا و آلودگی صوتی به همراه دارد که توجه به حمل و نقل عمومی به ویژه حمل و نقل ریلی حلال خیلی از مشکلات خواهد بود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو