فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۴۱۰»

دلیل مخالفت نمایندگان مجلس با کاهش زمان معاینه فنی

عصر خودرو- سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس مهمترین دلیل مخالفت نمایندگان مجلس با کاهش زمان معاینه فنی از ۵ سال را ناکافی دانستن مراکز معاینه فنی و صدور برگه‌های معاینه فنی دروغین اعلام کرد و افزود: مجلس و دولت در قالب لایحه کاهش آلودگی هوا زمان معاینه فنی را از ۵ به ۳ سال کاهش می‌دهند.

دلیل مخالفت نمایندگان مجلس با کاهش زمان معاینه فنی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، موید حسینی صدر گفت: براساس گزارش‌های دریافتی برخی مراکز معاینه فنی خودرو بدون انجام واقعی معاینه فنی و تست‌های زیست محیطی صرفا با دریافت پول، برگه معاینه فنی صادر می‌کردند به همین دلیل مجلس در سال 1390 مدت معافیت خودروهای صفر از انجام معاینه فنی را از 2 به 5 سال افزایش داد.

    نماینده مردم خوی در مجلس از ارائه لایحه کاهش آلودگی هوا و مذاکره با فرماندهان راهنمایی و رانندگی، سازمان حفاظت محیط زیست و سایر دستگاه‌های مسئول خبر داد و افزود: در این مذاکرات که با حضور نمایندگان کمیسیون‌های مرتبط انجام گرفته است معافیت 5 ساله خودروهای صفر در قالب لایحه کاهش آلودگی هوا به 3 سال کاهش می‌یابد. البته امیدوارم با پیش‌بینی تعداد مناسب مراکز معاینه فنی مجهز تدبیری اندیشیده شود که وقت و پول مردم به هدر نرود و شاهد کاهش آلودگی هوا از این ناحیه باشیم.

    وی از بررسی لایحه کاهش آلودگی هوا در کمیسیون‌های صنایع و معادن، انرژی، کشاورزی و عمران سخن گفت و افزود: نمایندگان مجلس نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص واحدهای صنعتی آلاینده، ارتقاء استاندارد سوخت مصرفی و تولیدی پالایشگاه‌ها، تولید خودروهای با کیفیت و سایر موارد مندرج در لایحه مذکور مطرح کرده‌اند.

    سخنگوی فراکسیون حفاظت محیط زیست از بررسی و تصویب خارج از دستور لایحه کاهش آلودگی هوا پس از تعطیلات هفته جاری مجلس خبر داد و افزود: با نامه‌ای که به رییس و هیات رییسه مجلس می‌نویسم درخواست رسیدگی خارج از نوبت لایحه مذکور پس از تعطیلات مجلس را ارئه می‌دهیم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو