فونیکسریمکسبهتام

دادستان کل کشور:

به‌عنوان مدعی حقوق عامه با آلوده‌کنندگان هوا برخورد می‌کنیم

عصر خودرو- دادستان کل کشور گفت: به عنوان مدعی حقوق عامه با آلوده‌کنندگان هوا برخورد می‌کنیم.

به‌عنوان مدعی حقوق عامه با آلوده‌کنندگان هوا برخورد می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رییسی در حاشیه نشست مشترک قوه قضائیه با پلیس فتا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال ایسنا درباره ورود دادستانی کل کشور به موضوع آلودگی هوا، گفت: هوای مناسب برای شهروندان یک حق عمومی است و از حقوق عامه مردم محسوب می‌شود که باید هوای سالمی داشته باشند. هوای آلوده حتماً تهدیدکننده حق عمومی مردم است.

    وی افزود: در جایگاه قضایی این موضوع را پیگیری می‌کنیم. قوه قضائیه پیگیری می‌کند که آیا مسئولان مربوطه وظایفی را که در خصوص سالم بودن هوا بر عهده داشته‌اند انجام داده‌اند یا خیر که سازمان بازرسی دستگاه پیگیری‌کننده این موضوع در قوه قضائیه است.

    رئیسی ادامه داد: ما پیگیر هستیم که گزارشات مربوطه از سازمان بازرسی زودتر به دستمان برسد؛ چرا که هوای پاک و سالم داشتن مردم و شهروندان بسیار مهم است.

    وی ادامه داد: در فضای رسانه‌ای، سازمان محیط زیست بعضاً اعلام می‌کند که شهرداری‌ها باید در این خصوص اقدام کنند که باید بگویم به دور از فرافکنی همه در این زمینه مسئولیم و نباید این موضوع را به بخش خاصی اختصاص دهیم. هر کس در رابطه با حفظ محیط زیست مسئولیت دارد، اما مسئولیت اصلی آن بر عهده دولت به ویژه سازمان محیط زیست است.

    دادستان کل کشور افزود: دادستانی به عنوان مدعی حقوق عامه با آلوده کنندگان هوا برخورد می‌کند.

    دادستان کل کشور درباره موضوع مدیریت فضای سایبری گفت: فضای سایبری باید برای کسانی که قصد دارند امنیت روانی و اخلاقی جامعه را مختل کنند ناامن شود. در این فضا تروریست‌ها و امثال داعش سوءاستفاده می‌کنند و با ایجاد ناامنی حساسیت‌ها را افزایش دادند. به همین جهت در وزارت ارتباطات توسعه زیرساخت‌ها باید با حساسیت به جهات امنیتی همراه باشد.

    وی افزود: مرکز فوریت‌های فضای سایبری همچون مرکز فوریت‌های پلیسی 110 باید به صورت برخط فعال شده و موضوع پیگیری شود تا کاربران مشکلات خود را اعلام کنند.

    وی درباره تخلفات انتخاباتی در فضای سایبری گفت: ستاد پیشگیری از تخلفات وجود دارد که با مسئولیت دادستانی کل کشور در معاونت پیشگیری از وقوع جرم فعال است. همچنین یکی از بخش‌های فعال کمیسیون پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی است که با تخلفات انتخاباتی برخورد می‌کند.

    وی درباره استعلامات انتخاباتی نیز گفت: از آنجایی که یکی از مراجع چهارگانه که باید به مراجع اجرایی پاسخ دهد و سوابق را بررسی کند دادستانی است، ستاد پاسخ به استعلامات انتخاباتی با مسئولیت معاون سیاسی و امنیتی دادستان فعال است. این ستاد سوابق را بررسی و به شورای نگهبان اعلام می‌کند و تاکنون هم همین روند وجود داشته است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو