فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا «۱۴۰۰»

آلودگی هوا و ممنوعیت ۶ روزه تردد خودروها در ایتالیا

عصر خودرو - آلودگی هوا در ایتالیا به جایی رسیده است که شهردار شهر ناپل در جنوب این کشور دستور ممنوعیت تردد خودروها را به مدت ۶ روز صادر کرد.

آلودگی هوا و ممنوعیت ۶ روزه تردد خودروها در ایتالیا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، لوئیجی دماجیستریس' شهردار شهر جنوبی ناپل حکم ممنوعیت تردد خودروها به مدت 6 روز را برای مقابله با آلودگی شدید هوا از ساعت 9 تا 17 به وقت محلی صادر کرد و همچنین بر اساس این حکم دمای حرارت منازل و ادارات تا روز ششم ژانویه باید به 18 درجه سانتیگراد کاهش یافته و دمای کارخانه ها و کارگاه ها نیز نباید بیش از 17 درجه باشد و تاسیسات گرمایشی نیز نباید بیش از 9 ساعت روشن بمانند که در صورت تخلف جریمه دارد.
    نبود بارندگی در ایتالیا و آلودگی شدید هوا در شهرهای مختلف از شمال تا جنوب این کشور باعث ممنوعیت کامل تردد خودروها یا به شیوه زوج و فرد شده و حتی سیستم های گرمایشی منازل ، مدارس، ادارات و کارگاه های و کارخانه ها نیز محدود شده است.
    'جان لوکا گالتی' وزیر محیط زیست ایتالیا نیز روز گذشته با استانداران و شهرداران کلان شهرهای این کشور به منظور بررسی راهکارهای مقابله با آلودگی هوا در شهرهای بزرگ ایتالیا تشکیل جلسه داد و در پایان طرحی در این ارتباط تدوین شد که بر اساس آن در صورتی که میزان آلودگی هوا بیش از هفت روز پیاپی از حد مجاز فراتر برود، تدابیری اضطراری همچون تخفیف در هزینه های حمل و نقل عمومی برای شهروندان، کاهش محدودیت سرعت اتوموبیل ها به میزان 20 کیلومتر در ساعت (و رسیدن آن به سقف 30 کیلومتر در ساعت) در مناطق شهری و کاهش 2 درجه سانتیگراد دمای حداکثر سیستم های گرمایی در ادارات دولتی و خصوصی، اجرایی خواهند شد.
    دولت ایتالیا نیز اعلام کرد که 12 میلیون یورو در اختیار شهرداری های کلان شهرها قرار خواهد داد تا به نوبه خود استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را ترغیب نمایند.
    بعلاوه در طرح مذکور راهبردی میان مدت (سه ساله) با اختصاص 400 میلیون یورو بودجه به امر مقابله با آلودگی هوا و همچنین تشکیل کمیته هماهنگی زیست محیطی میان شهرداران کلان شهرها و استانداران' به ریاست وزیر محیط زیست با هدف اتخاذ تدابیر الزام آور از جمله کاهش صدور آلاینده ها از پکیج های بزرگ، گذار به وسایل حمل و نقل عمومی با صدور پایین آلاینده ها، تحقق شبکه شارژ خودروهای برقی، بهینه سازی امور زیربنایی در بخش حمل و نقل عمومی محلی، مشوق برای ایجاد فضاهای سبز عمومی نیز پیش بینی شده است.
    در شهرمیلان در شمال ایتالیا آلودگی شدید هوا باعث شد تا شهرداری در روزهای اخیر دستور توقف کامل خودروها را به مدت 3 روز از ساعت 10 صبح تا 16 صادر کند و بدین ترتیب تمام خودروها جز استاندارد یورو 6، برقی و گاز سوز، متوقف شدند.
    مقامات همچنین از مردم دعوت کرده اند تا در آستانه سال نو میلادی (روز پنجشنبه) کمتر از سال های قبل آتش بازی کنند.
    در شهر رم نیز طرح زوج و فرد به دفعات به اجرا گذاشته شده و حتی صحبت از ممنوعیت کامل توقف خودروها در صورت عدم بارندگی شده است.
    شهرداری شهر تورینو در شمال ایتالیا نیز برای مبارزه با ذرات معلق و آلودگی هوا، بلیت های موسوم به 'آنتی ازموگ' صادر کرده است که با بهای یک بلیط اتوبوس می توان از تمام اتوبوس ها در طی روز از امروز تا سه شنبه استفاده کرد.
    ایتالیا جزو 10 کشور صدر فهرست اروپا از نظر تراکم خودروهای شخصی است و بطور متوسط در قبال هر 100 شهروند، 61 خودرو تردد می کند.
    مقامات محلی برای مبارزه با آلودگی هوا طرح موسوم به 'یکشنبه پیاده' را نیز در برخی از شهرها به اجرا می گذارند تا در آن فرصتی برای اطلاع رسانی پیرامون خطرات آلودگی هوا و حساس کردن افکار عمومی برای استفاده کمتر از خودروهای شخصی بیابند، که علاوه بر کاهش آلایندگی هوا ناشی از تردد خودروهای آلاینده، به شناخت بیشتر مردم از وضع هوا نیز منجر می شود.
    آژانس محیط زیست اروپا (AEA) اخیرا اعلام کرده بود که ایتالیا رکورددار مرگ و میر زودرس ناشی از آلودگی هوا در میان کشورهای اتحادیه اروپا بشمار می رود و بیش از 84 هزار تن در سال 2012 میلادی بدین علت جان باخته اند.
    این نهاد افزود: شمار کل قربانیان ناشی از آلودگی هوا در 40 کشور اروپایی به 491 هزار تن می رسد، در حالی که این میزان در 28 کشور اتحادیه اروپا 403 هزار تن است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو