فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۳۸۴»

مکاتبه نمایندگان استان تهران با دستگاه‌ها درباره آلودگی هوا

عصر خودرو- نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مشکل آلودگی هوای شهر تهران جان مردم جنوب استان را هم تهدید می‌کند، از مکاتبه نمایندگان با دستگاههای اجرایی خبر داد.

مکاتبه نمایندگان استان تهران با دستگاه‌ها درباره آلودگی هوا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبر«عصرخودرو» به نقل از مهر، ابراهیم نکو   با اشاره به تاثیر آلودگی هفته های اخیر تهران بر جنوب استان، اظهار داشت: هر چند شدت آلودگی در شهرستان های جنوب استان تهران به میزان کمی فروکش کرده است، اما متاسفانه همچنان خطر جان مردم را تهدید می‌کند.

    وی افزود: میزان آلودگی به اندازه ای است که همه مردم متوجه می شوند و این نگرانی وجود دارد که به مرور زمان اثرات خود را نشان دهد و امکان برطرف کردن آن نباشد؛ به ویژه در افراد کهنسال و کودکان تاثیر این آلودگی ها غیرقابل جبران است.

    نماینده مردم رباط کریم در مجلس ادامه داد: در یک هفته اخیر نامه‌نگاری هایی با مسئولان مربوطه انجام داده ایم، اما نمی توان یک فرد یا یک سازمان را مقصر دانست؛ چراکه همه عوامل دست به دست هم داده و این پدیده خطرناک و نامبارک در استان تهران و البته در برخی کلانشهرهای دیگر به وجود آمده است.

    نکو با تاکید بر اینکه رفع این مشکل نیاز به چاره اندیشی اساسی دارد، گفت: حداقل کار ممکن این است که اعتبار کافی در اختیار سازمان محیط زیست قرار گیرد و ناوگان عمومی هم برای پرهیز از رفت و آمد مردم با خودروهای شخصی، تقویت شود.

    مکاتبه نمایندگان استان تهران با دستگاه‌های اجرایی/ بعید است مشکل حل شود

    وی افزود: وقتی وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی به گونه ای است که استفاده از آن برای افراد به ویژه در نقاط دوردست شهر و استان به صرفه نیست، برای اینکه هزینه های خود را که گاهی بیشتر از هزینه استفاده از وسیله شخصی می شود، کاهش دهند، از خودروی شخصی استفاده می کنند که این باعث ترافیک و آلودگی می شود.

    این نماینده مجلس تاکید کرد: هنوز ناوگان حمل و نقل عمومی ما مشکل اساسی دارد و کسی هم به فکر حل آن نیست.

    نماینده مردم رباط کریم در مجلس از مکاتبه نمایندگان شهرستان های استان تهران در مجلس با وزارت کشور، سازمان حفاظت محیط زیست و استانداری تهران در ارتباط با معضل آلودگی هوا خبر داد و در عین حال تصریح کرد: اینکه این مساله با نامه‌نگاری حل شود، خیلی بعید است؛ چراکه قطعا سازمان حفاظت محیط زیست خواهد گفت که اعتبار کافی نداریم. بنابراین بعید است که به زودی شاهد حل این مشکل باشیم.

       

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو