فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۳۵۹»

آیا درد آلودگی هوا "لاعلاج" است

راه حل فوری تعطیلی مدارس

عصر خودرو- به گفته معاون سابق شهردار تهران، باید بپذیریم که مشکل آلودگی راه حل فوری و کوتاه مدت به غیر از باد و باران و تعطیلی مراکز آموزشی ندارد. پس تنها باید به دنبال راهکارهای میان مدت و بلند مدت بود.

آیا درد آلودگی هوا "لاعلاج" است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سید مازیار حسینی  افزود: وضعیت آلودگی هوای شهرمان، ناخودآگاه انسان را به یاد آن آزمایش تلخ اما واقعی و علمی می اندازد که اگر یک موجود زنده را در ظرف آب قرار دهیم و با شعله ای کم، به آرامی و آهسته دمای آب را بالا ببریم، آن جانور بخت برگشته بی آنکه متوجه بلایی که بر سرش در حال نازل شدن است باشد، آرام آرام خواهد پخت و خواهد مرد، بدون آنکه هرگزدلیلش را فهمیده باشد.

    وی ادامه داد: این حکایت شبیه به قصه پر غصه روزگار امروز ما است؛ آلودگی هوایی که ذره ذره و نفس به نفس، خودمان، فرزندانمان و شاید نسل های بعد مان را دارد نابود می کند.

    حسینی گفت: وعده ها و قول ها نیز یکی پس از دیگری راه به جایی نمی برند و هر یک گناه را به گردن دیگری می اندازند و حتی گاه می گویند که اصلاً همه چیز خوب است و چرا میگوئید که چنین است و چنان!

    معاون سابق شهردار تهران افزود: اما آیا به راستی این درد "لاعلاج" است؟ آیا شهرهای دیگری در جهان نبوده و نیستند که به چنین مشکل مشابهی گرفتار آمده باشند و با تدبیر و عملگرایی به ساحل نجات رسیده باشند؟

    وی گفت: یافتن پاسخ پرسش فوق، بی تردید دشوار نیست و به سادگی با گشتی در دنیای مجازی، به واسطه مشاهده هزاران متن و تصویر، می توان قبل و بعد بسیاری از شهرهایی که روزی مشکلی مشابه ما داشته اند را دید و به یقین رسید که در عمل می شود کاری کرد. در واقع باید پذیرفت ریشه آلودگی مشخص است و راه حل هم معلوم؛ فقط اراده جزم و تصمیم قاطع می خواهد و یک یاعلی دسته جمعی.

    به گفته حسینی، باید بپذیریم که مشکل آلودگی راه حل فوری و کوتاه مدت به غیر از باد و باران و تعطیلی مراکز آموزشی ندارد. پس تنها باید به دنبال راهکارهای میان مدت و بلند مدت بود (که البته ای کاش این راهکارها سالها پیش آغاز شده بودند!).

    معاون سابق شهردار تهران افزود: ماهیت حل این بحران، نیاز به یک" فرمانده "دارد و یک ستاد فرماندهی؛تا بتواند به لحاظ روانی نیز مردم را همراه خود کند و درگیر رودربایستی های متداول با دیگران نشود.

    وی ادامه داد: تأمین فوری و مکفی منابع برای افزایش ظرفیت جابجائی و توسعه شبکه مترو از هر محل ممکن و بدون کارشکنی و تنگ نظری و البته نقب به گذشته.
    حسینی بیان کرد: راه انداری سریع شبکه تراموا به عنوان وسیله ای پاک، ارزان ، ایمن و انعطاف پذیر که حلقه واسط بین حمل و نقل سنگین ( مترو ) و ناوگان اتوبوسرانی است.
    معاون سابق شهردار تهران افزود: تعویض ناوگان فرسوده شبکه حمل ونقل عمومی با ناوگان مدرن، با کیفیت و با مطابق استانداردهای روز دنیا، افزایش کیفیت تمامی سوخت های مصرفی در سطح استاندارد یورو 4 و بالاتر (بنزین و گازوئیل تولید داخل و وارداتی) از جمله اقدامات است.

    وی افزود: ممنوعیت قاطع در ساخت، فروش و تردد موتورسیکلت های آلاینده (در برخی از آمارها، میزان تولید آلودگی یک موتورسیکلت بیش از 3 خودروی سواری ذکر می گردد!) و جایگزینی آنها با برندهای معتبر و با حداقل آلایندگی در کنار توسعه و ترویج استفاده از موتور های برقی.
    حسینی گفت: تأمین منابع و ساخت پارکینگ های طبقاتی مدرن در مرز محدوده زوج و فرد و همچنین پیرامون ایستگاههای اصلی مترو که بتواند نیاز ورود خودروها به محدوده مرکزی شهر را برطرف نماید.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو