فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۳۵۷»

چهارمین همایش ملی "مدیریت آلودگی هوا و صدا" برگزار می شود

عصر خودرو- چهارمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا بامجموعه‌ای ازکارگاه‌های آموزشی و ارایه مقالات برگزیده داخلی و خارجی۲۲ و ۲۳ دی امسال برگزار می‌شود.

چهارمین همایش ملی "مدیریت آلودگی هوا و صدا" برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، وحیدحسینی، رئیس شرکت کنترل کیفیت هوا و دبیر چهارمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا گفت: یکی از امتیازهای همایش در این دوره، برگزاری کارگاه‌های تخصصی مهمی است که بسیاری از آنها برای اولین بار در ایران برگزار می‌شود و هر کدام از یک حوزه تخصصی به مقوله آلودگی هوا می‌پردازد.

    وی ادامه داد: کارگاه اندازه‌گیری و محاسبات دقیق ریاضی آلودگی هوا با همکاری انیستیتوی ماکس پلانگ آلمان برگزار خواهد شد. همچنین از دانشگاه کارتون کانادا متخصصانی در همایش حضور خواهند داشت که کارگاهی درباره چگونگی کمی کردن اثرات آلودگی هوا بر سلامت را تشریح می‌کنند. در واقع این کارگاه راهکارهای عملی برای بررسی دقیق و مستند اثرات آلودگی هوا بر سلامت را به صورت عددی بررسی خواهد کرد و این یکی از مشکلاتی است که ما امروز در ایران با آن مواجه هستیم و در این زمینه مستندات دقیق و قابل اعتماد در اختیار نداریم در این زمینه در واقع همایش آموزه‌های جدیدی برای پزشکان خواهد داشت.

    دبیر چهارمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا اظهار کرد: در واقع هدف از برگزاری این کارگاه این است که به جامعه پزشکان بگوییم ممکن است افرادی که به شما مراجعه می‌کنند بیماری‌هایی داشته باشند که در اثر آلودگی هوا باشد و در تشخیص‌ها به این موضوع هم توجه کنند و پزشکان متعددی در این زمینه در کارگاه‌ها سخنرانی و ارایه مقاله خواهند داشت.

    به گفته حسینی در زمینه ذرات و گرد و غبار و همچنین اندازه‌گیری آلودگی خودروها هم پیش‌بینی شده است.

    او ادامه داد: برخی متخصصان خارجی در اثر تصمیمی که به تازگی برای ورود اتباع خارجی به ایران از سوی آمریکا گرفته شده برای سفر به ایران دچار تردید شده‌اند که در حال پیگیری این موضوع هستیم.

    دبیر چهارمین همایش مدیریت ملی آلودگی هوا و صدا گفت: یکی از اهداف ما در همایش انتقال تجربیات مرتبط با حوزه کاهش آلودگی هوا و صدا به داخل کشور در این زمینه دارند اما متاسفانه پژوهش در حوزه آلودگی هوا نیازمند تخصیص اعتبارات است و در این زمینه ما محدودیت‌هایی داریم و هنوز مرکزی نیست که به طور هدایت شده و متمرکز پژوهش در این زمینه را دنبال کند.

    حسینی گفت: مطالعات در حوزه آلودگی هوا میان رشته‌ای است و امیدواریم در آینده این همگرایی در میان مراکز دانشگاهی داخل کشور به وجود بیاید و مطالعات حوزه آلودگی هوا با جدیت بیشتری دنبال شود و جهت‌گیری پژوهش‌ها به سمت مطالعات کاربردی پیش برود چرا که ما بدون داشتن اطلاعات پایه و کاربردی نمی‌توانیم تصمیمات موثری برای کاهش آلودگی هوای تهران بگیریم.

    دبیر چهارمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا همچنین اعلام کرد: افراد شرکت‌کننده در این همایش و کارگاه‌های آن مطابق ادوار گذشته از دانشگاه صنعتی شریف گواهینامه شرکت در این دوره‌ها را دریافت خواهند کرد. همچنین مجموعه مقالات همایش در کتاب همایش منتشر خواهد شد.

    به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوا، چهارمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا، 22 و 23 دی ماه در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار می شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو