فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۳۴۴»

درگیری ۲۷ دستگاه برای رفع آلودگی هوا

عصر خودرو- رئیس روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران برای رفع آلودگی هوا اختیار تام ندارد چراکه ۲۷ دستگاه درگیر موضوع آلودگی هوا هستند.

درگیری ۲۷ دستگاه برای رفع آلودگی هوا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهرام گیل آبادی رئیس روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تهران در نشست خبری که امروز(یکشنبه) در بوستان گفت وگو برگزار شد با بیان اینکه 27 دستگاه درگیر موضوع آلودگی هوا هستند، اظهار داشت: شهرداری برای رفع آلودگی هوا اختیار تام ندارد.

    وی افزود: در شرایطی که تمام اختیارات به شهرداری تهران واگذار شود می توانیم در رابطه با بهبود وضعیت آلودگی هوا کار بزرگی را انجام دهیم، در غیر این صورت اقدامات ما چندان تاثیرگذار نخواهد بود.

    رئیس روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تهران با تاکید بر تذکر اخیر ریاست جمهوری به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، تصریح کرد: به دلیل وضعیت بسیار نامناسب هوای شهر تهران، ریاست جمهوری تذکری را به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست داده و از وی خواسته است که هر چه سریع تر برای بهبود وضعیت آلودگی هوا، برنامه ریزی کند.

    گیل آبادی با اشاره به هشدارهای ارائه شده نسبت به وضعیت آلودگی هوای شهر تهران یادآور شد: از 20 سال گذشته تاکنون هشدارهایی در رابطه با آلودگی هوا مطرح بوده، اما اقدام سازنده ای در این خصوص انجام نشده است.

    وی با تاکید بر اینکه باید مشخص شود قاتل مرگ های شهروندان تهرانی چه کسی است، افزود: مردم شهر تهران روزانه مقدار زیادی ذرات کمتر از 2.5 میکرون استنشاق می کنند به همین دلیل باید مشخص شود علت اصلی این اتفاق چیست.

    رئیس روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تهران ادامه داد: متاسفانه به دلیل همکاری نکردن دستگاه های متولی در رابطه با وضعیت آلودگی هوای شهر تهران، مردم دچار بیماری های ناشناخته ای می شوند و تنها علت بیماری آن‌ها آلودگی هوا اعلام می شود.

    گیل آبادی با اشاره به افزایش تعداد روزهای ناسالم هوای شهر تهران تاکید کرد: امروز بیستمین روزی است که هوای شهر تهران در حالت قرمز اعلام می شود و هنوز هیچ یک از دستگاه های اجرایی موفق نشده اند برای کاهش آلودگی هوا برنامه ریزی کنند.

    وی با بیان اینکه مشکلات متعددی در دولت یازدهم وجود دارد، یادآور شد: دولت نیز در بحث بودجه مشکلات متعددی دارد، اما درخواست ما این بوده که در رابطه با احداث خطوط باقیمانده مترو همکاری مطلوب تری را با شهرداری تهران داشته باشد.

    رئیس روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تهران، اصلی ترین اولویت شهرداری تهران در بحث کنترل آلودگی هوا را توسعه خطوط مترو دانست و افزود: شهرداری تهران تمرکز خود را معطوف به توسعه خطوط مترو کرده و در کمیسیون مشترکی که در دولت تشکیل شده، بارها از مسئولان طلب اعتبار در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی شده است.

    گیل آبادی ترافیک و آلودگی هوا را دو معضل اساسی شهر تهران دانست و تاکید کرد: هر توریستی که وارد تهران می شود در رابطه با وضعیت آلودگی هوا و ترافیک ابراز نارضایتی می کند و این برای پایتخت کشور به هیچ وجه مطلوب نیست.

    وی با اشاره به برگزاری اولین همایش بین المللی ارتباطات و شهرگردی هنری تصریح کرد: در فضای ارتباطی حال حاضر در دنیا چاره ای به جز توسعه ارتباطات در چارچوب شهرگردی و هنر نداریم.

    رئیس روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تهران با اشاره به پتانسیل بالای شهر تهران در حوزه گردشگری و شهرگردی افزود: شهر تهران از لحاظ گردشگری پتانسیل بسیار بالایی داشته، اما تاکنون آن طور که باید به ظرفیت های این شهر پرداخته نشده است.

    گیل آبادی با بیان اینکه در حال حاضر فاصله رسیدن گردشگران از پیست اسکی تهران تا پیست های صحراگردی بیش از 45 دقیقه نیست، گفت: هیچ گاه این ظرفیت ها برای گردشگران خارجی تشریح نشده اند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو