فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا:

خودروهای دودزا فک پلاک می‌شوند

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه با افزایش آلودگی هوا و به دستور فرماندهی ناجا برخورد با خودروهای دودزا در اولویت است، گفت: خودروهای دودزا فک پلاک می شوند و دستور اعزام به تعمیرگاه برای آن ها صادر می شود.

خودروهای دودزا فک پلاک می‌شوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سردار تقی مهری در خصوص تشدید برخورد با موتورسیکلت و خودروهای دودزا با توجه به افزایش آلودگی هوا طی چند روز اخیر اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به دستور فرماندهی ناجا برخورد با خودروهای دودزا در اولویت قرار دارد.

    وی ادامه داد: در این راستا، برخورد پلیس راهنمایی و رانندگی با موتورسیکلت و خودروهای دودزا خصوصا در کلان شهرها نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است؛ در تهران و برخی شهرها 70 درصد برخوردها تشدید شده است.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه پس از توقیف خودروهای دودزا، معاینه فنی آن ها کنترل می شود، تصریح کرد: خودروهای دودزایی که نقص فنی دارند، فک پلاک و سپس دستور اعزام به تعمیرگاه برای آن ها صادر می شود، ما خودرویی را به پارکینگ منتقل نمی کنیم.

    سردار مهری با بیان اینکه برخی مناطق به دلیل فک پلاک زیاد خودروهای دودزا، با کمبود پلاک مواجه شده اند، ادامه داد: با درخواست این مناطق مجددا به آن ها پلاک واگذار شده است.

    وجود 60 هزار خودروی فرسوده در کشور

    وی با اشاره به اینکه حتی با ارائه معاینه فنی، تمام ناوگان مینی بوسی استان تهران در سن فرسودگی قرار دارد، بیان داشت: 17 هزار خودروی وابسته به شهرداری (تاکسی ها) در سن فرسودگی هستند ضمن اینکه در سطح کشور 60 هزار خودروی فرسوده داریم و این میزان قابل توجهی است.

    7 میلیون خودروی کاربراتوری داریم

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا همچنین تصریح کرد: بیش از 7 میلیون خودروی کاربراتوری داریم که در تشدید آلودگی هوا نقش پررنگی دارند ضمن اینکه تمام موتورسیکلت ها هم کاربراتوری هستند.

    سردار مهری با تاکید بر اینکه در این خصوص پلیس راهور وظایف خود را به درستی و با جدیت انجام داده است، به شهروندان توصیه کرد که اگر در این شرایط آلودگی هوا کار اضطراری ندارند با خودروهای شخصی تردد نکنند، بیشتر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده شود.

    براساس گزارش سایت پلیس، وی همچنین خواستار شد: شهروندان حتما برای مطلع شدن از وضعیت خودروی خود از قبیل نقص فنی و یا دودزا بودن به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند هرچند که 80 درصد خودروهایی هم که متوقف شده اند، برگه معاینه فنی ارائه داده اند.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با تاکید بر اینکه مشکل هوای آلوده بدون مشارکت مردم حل نمی شود، گفت: هر نفر باید خود را در این راستا موظف بداند و در خصوص کنترل خودروهای شخصی کوتاهی نکند چراکه با استفاده درست از وسایل نقلیه قطعا هوای پاک به محیط باز می گردد.

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو