فونیکسریمکسبهتام

۲طبقه شدن اتوبان تهران-کرج توجیه اقتصادی ندارد

عصر خودرو- مشاورشهردار کرج گفت: ۲ طبقه شدن اتوبان تهران – کرج توجیه اقتصادی ندارد و هزینه گزافی را بر کلان‌شهر کرج تحمیل می کند.

۲طبقه شدن اتوبان تهران-کرج توجیه اقتصادی ندارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، کرامت الله زیاری الگوها، برنامه ها و طرح های تخصصی مورد نیاز کلان‌شهر کرج در حوزه برنامه ریزی شهری و شهرسازی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

    زیاری با اشاره به اینکه اتوبان تهران – قزوین از میان شهر کرج می گذرد، اظهار کرد: در روزهای تعطیل شاهد ترافیک سنگین و بعضا تصادف های مختلفی در این بزرگراه هستیم که باید در این زمینه دو کمربند شمالی و جنوبی در کرج ایجاد شود تا بتوان از بار ترافیکی موجود در چنین بزرگراه هایی کاست.

    وی معتقد است دو طبقه شدن اتوبان تهران - کرج توجیه اقتصادی ندارد و زمان بر است. وی در این حوزه به ارائه نظر خود پرداخت و عنوان کرد: در واقع اجرای این طرح هزینه گزافی را بر مدیریت شهری این کلانشهر تحمیل می کند.

    مشاور شهردار کرج با اشاره به اینکه کلانشهر کرج نیازمند طرح ها و برنامه های تخصصی در حوزه مدیریت شهری است، گفت: طرح هایی نظیر CDS، BIO و ... بر توسعه این کلانشهر کمک شایانی می کند، در واقع باید مدیریت شهری به فکر تامین درآمد پایدار برای کرج باشد که در این راستا طرح مربوطه تهیه شده است.

    این کارشناس حوزه برنامه ریزی شهری بر تهیه و اجرای طرح راهبردی توسعه فضایی شهر کرج تاکید کرد و خواستار توجه مسئولان به این مهم شد.

    زیاری، ضرورت توجه به برنامه ریزی طبیعت محور برای شهر کرج را یادآور شد و افزود: باید با اتخاذ سیاست های ویژه و اجرای طرح های مختلف، کرج به گذشته باغشهری خود بازگردد که در این زمینه طرح های طبیعت محور مورد نیاز مدیریت شهری کرج است.

    وی گفت:  شهر کرج طی 60 سال گذشته رشد جمعیتی، فیزیکی کالبدی شتابانی را سپری کرده که این مسئله ریشه در تاثیر کلان‌شهر تهران و منطقه شهری آن بر روی کرج داشته همچنین سرمایه گذاری های انجام شده در کرج و اطراف آن، مشکلات ترافیکی و آلودگی را در پی داشته که باید برای این مهم فکری اساسی شود.

    زیاری اعلام کرد: آلودگی هوا طی روزهای اخیر دامن کلان‌شهر کرج را نیز گرفته که اجرای طرح های طبیعت محور در این شهر، تا حدودی می تواند از مشکلات موجود بکاهد در واقع در برهه کنونی تحقق این مهم ضروری و اجتناب ناپذیر است.

    مشاور شهردار کرج بر انجام برنامه ریزی جامع در حوزه فضای سبز و باغات تاکید کرد و گفت: تدوین و تهیه برنامه های 10 و 20 ساله برای شهر کرج در ابعاد ترافیکی، توسعه شهری، فضای سبز، حمل و نقل، ساماندهی ورودی و خروجی های شهر و ... به داشتن شهری ایده آل کمک شایانی می کند.

    زیاری در ادامه پیشنهاد داد که در حوزه معماری و شهرسازی کرج از طرح های ایرانی اسلامی و مبتنی بر شاخص های شهر اسلامی استفاده شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط