فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۳۱۸»

تدوام آلودگی هوای تهران تا پایان هفته

عصر خودرو-به گفته سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، پیش بینی می شود با توجه به حاکمیت شرایط پایدار در هوای تهران، آلودگی هوا تا پایان هفته ادامه داشته باشد.

تدوام آلودگی هوای تهران تا پایان هفته
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، «لیلا نظری در خصوص آلودگی هوای شهر تهران گفت: امروز هم شاخص کیفیت هوا در تهران بالاتر از حد مجاز استاندارد قرار گرفته و در شرایطی که تهران از نظر پارامترهای هواشناسی تحت تاثیر وضعیت پایدار جوی است،  شاهد تداوم آلودگی هوا در پایتخت هستیم و کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار دارد.

    نظری با تاکید بر اینکه فعالیت بدنی شدید در هوای آلوده برای همه گروه‌ها به ویژه بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سالمندان و نیز جانبازان شیمیایی می‌تواند خطرات جدی به همراه داشته باشد، اضافه کرد: به هر حال شهروندان تهرانی برای زندگی روزمره ناگزیر هستند حتی در روزهای آلوده هم ساعاتی از روز را بیرون از خانه سپری کنند اما آنها می توانند با توجه بیشتر به وضعیت آلودگی هوا و هشدارهای سلامتی پیامدهای منفی و خطرات احتمالی ناشی از این وضعیت را کاهش دهند.

    وی ادامه داد: در این شرایط توصیه مهم و کاربردی برای حفظ سلامت افراد این است که از پیاده روی‌های طولانی مدت در هوای آلوده، ورزش در پارک‌ها و فضای باز و همچنین ورزش‌های هوازی چون کوهنوردی و دویدن که منجر به فعالیت بیشتر دستگاه تنفسی شده و در نتیجه مقادیر بیشتری از آلاینده‌های هوا را وارد بدن افراد می‌کند، پرهیز کنند و هشدارهای مربوط به سلامت را در روزهای آلودگی هوا جدی بگیرند.

    وی گفت: کودکان به دلیل اینکه فعالیت بدنی بیشتری نسبت به بزرگسالان دارند و از نظر سیستم ایمنی بدن ضعیف‌تر هستند در شمار گروه های حساس جامعه در برابر آلودگی هوا قرار می‌گیرند، آنها هم امروز نباید در فضای آزاد، فعالیت یا تحرک بدنی زیادی داشته باشند.

    به گفته نظری، پیش بینی می شود با توجه به حاکمیت شرایط پایدار در هوای تهران، آلودگی هوا تا پایان هفته ادامه داشته باشد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو