فونیکسریمکسبهتام

طرح جدید فروش اقساطی وضعیت صنعت خودرو رابهبود بخشید

عصر خودرو- رییس انجمن صنایع همگن خودرو نیرومحرکه استان اصفهان گفت: طرح جدید فروش اقساطی خودرو، وضعیت این صنعت را اندکی بهبود بخشیده است.

طرح جدید فروش اقساطی وضعیت صنعت خودرو رابهبود بخشید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل  از روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان؛ ابراهیم احمدی افزود: این طرح باعث شده است مقدار اندکی از بدهی های خودروسازان به قطعه سازها پرداخت و در مقابل، قطعات بیشتری توسط خودروسازها خریداری شود که این کار تولید را بالا برده اما در میزان بدهی تغییر بسیار زیادی ایجاد نکرده است.
    وی ادامه داد: قطعه سازها با اجرای این طرح از وضعیت بحرانی چندماه اخیر تا اندازه ای خارج شده اما همچنان وضعیت مطلوبی ندارند و با بدهی های پرداخت شده تنها امور روزمره شان رامی گذرانند وبایدگفت که همچنان بدهی قطعه سازان به پیمانکاران، بیمه، حقوق پرسنل و ... پابرجاست.
    وی بیان کرد: اجرای چنین طرح هایی به دلیل تزریق پول به تولید، بر کیفیت اثر مثبت خواهد داشت.
    احمدی افزود: کیفیت خودروی ایرانی، خوب است اما از آنجا که در سال های اخیر این صنعت با دنیا رابطه نداشته و نتوانسته است خود را به روز کند، خوروهای ساخت داخل از بعضی مزایای خودروهای خارجی برخوردار نیست.
    رییس انجمن صنایع همگن خودرونیرومحرکه استان اصفهان با بیان اینکه کیفیت با قیمت تناسب دارد، گفت: قیمت خودرو در کشور با توجه به هزینه های بالای تولید ،تعیین شده است و در مقایسه میان قیمت و کیفیت خودروی داخلی با خودروی خارجی باید این موضوع را هم در نظر بگیریم.
    احمدی اضافه کرد: هزینه های تولید در 10 سال گذشته صد درصد رشد کرده است در حالی که نرخ دلار، تنها 300 درصد رشد داشته و فعالان صنعت خودرو نمی توانند در برابر این تفاوت قیمت مقاومت کنند.
    وی ادامه داد: افزایش هزینه های تولید تنها برای صنعت خودرو نبوده و همه صنایع در کشور با آن درگیرهستند و برای تغییر در وضعیت صنعت کشور باید سیاست های پولی تغییر کند و بهره وری بالا برود.
    احمدی گفت: برای افزایش بهره وری هم باید علاوه بر ورود تکنولوژی روز و داشتن واحد تحقیق و توسعه قوی، فرهنگ سازی هم انجام شود که این کار زمان بر است و نیاز به برنامه ریزی دارد.
    وی با اشاره به حضور پژو در صنعت خودروسازی کشور در آینده نزدیک، گفت: ورود پژو به این بخش قدم خوبی برای این صنعت است و باعث رشد صنعت خودرو و قطعه سازی داخلی می شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو