فونیکسریمکسبهتام

پس از تعطیلی سه ساله

آیا "زوتی" با محصولی جدید به ایران باز می گردد؟

عصر خودرو- زوتی نامی آشنا در ایران است. زوتی زد۳۰۰ یا همان آریو و کراس اوور کوپا هر دو محصولاتی از برند زوتی در ایران هستند.

آیا "زوتی" با محصولی جدید به ایران باز می گردد؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، حال محصول جدیدی از این برند با نام تی300 قرار است توسط پارس خودرو به بازار ایران عرضه شود. نسخه پایه این کراس اوور جمع و جور از یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 112 اسب بخار و گشناور 143 نیوتن متر با گیربکس اتوماتیک CVT و نسخه توربو آن با همان موتور اما با بهره گیری از سیستم پرخوران خروجی 144 اسب بخاری و 200 نیوتن متری دارد و در این نسخه همان همان گیربکس CVT وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد که احتمالا نسخه پرقدرت تر برای بازار ایران انتخاب خواهد شد.

    ‌اما سوال اینجاست که با توجه به توقف تولید این خودرو در سال 2021 و همچنین مشکلات عدیده این برند در تامین قطعات که در ایران هم باعث مشکلات پیش آمده برای خودرو کوپا شد، تا پارس خودرو  از چه طریق و با چه برنامه ای این خودرو را وارد کشور کند.
    اواخر مهرماه خبری مبنی بر شروع مجدد تولید خودرو در زوتی و آغاز عرضه نخستین سری T300 از ابتدای آبان ماه منتشر شده بود. زودی در پایان سال 2021 میلادی با تزریق سرمایه 277 میلیون دلاری از سوی یک سرمایه گذار جدید چینی از ورشکستگی خارج شد و قرار است از این پس با جدیت در زمینه طراحی و تولید محصولات الکتریکی فعال شود. با این حال زوتی بر اساس خبرها طی حدود 3 ماه گذشته با تولید T300 بار دیگر فعالیتش را آغاز کرده و گروه خودروسازی سایپا نیز در این فرصت تازه،به سراغ مینی کراس اقتصادی زوتی رفته تا سبد محصولات CBU و CKD را تکمیل کند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم