فونیکسریمکسبهتام

رکورددار فاصله از زمین در سال ۲۰۱۵

عصر خودرو: یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موجود برای آفرود‌، فاصله کف نهایی خودرو با زمین است.

رکورددار فاصله از زمین در سال ۲۰۱۵
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این مسئله برای جلوگیری از برخورد کف خودرو در عبور از روی موانع‌، تپه‌ها و مسیرهای صعب‌العبور بسیار مفید بوده و تمام آفرود‌سواران سعی در افزایش ارتفاع خودرو خود دارند.اما نکته قابل توجه آن است که با افزایش فاصله خودرو از زمین نقطه ثقل خودرو نیز در ارتفاع بالاتری قرار می‌گیرد و باعث کاهش پایداری خودرو در شیب‌های جانبی می‌شود. پس جهت رفع این مشکل و برای مقابله با چپ‌شدن‌های ناخواسته که در خودروهای شاسی‌بلند بسیار رخ می‌دهد‌، نسبت به افزایش عرض خودرو اقدام می‌شود تا افزایش ارتفاع نقطه ثقل جبران شود. در ادامه خودروهای شاسی‌بلند سال 2015 بازار جهانی را از نظر فاصله از زمین معرفی می‌کنیم.
    در رتبه پنجم این لیست یکی از اعضای خانواده جیب یعنی گرند چروکی است که 27.5‌سانتی‌متر در حالت فابریک  از زمین فاصله دارد. تویوتا با عرضه نسخه pro خودرو 4runner حضور جدید یک خودرو فابریک و آماده برای آفرود را خبر داد که در رتبه چهارم این رده بندی با فاصله 28.1 سانتی‌متری از زمین قرار می‌گیرد.
    رتبه سوم مربوط به خانواده لندروور یعنی رنجروور با 29.5 سانتی‌متر فاصله از زمین است که عزم این خودرو برای آفرود را کاملا نشان می‌دهد. رتبه دوم به شاسی‌بلند برتر خانواده مرسدس بنز یعنی GL تعلق دارد که از زمین 30.5 سانتی‌متر فاصله دارد. اما رتبه نخست مجددا از خانواده لندرور بوده و LR4 با 31 سانتی‌متر فاصله از زمین تا‌کنون در سال میلادی جاری رکورد‌دار محسوب می‌شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط