فونیکسریمکسبهتام

تبدیل خودروهای شهری به «آفرود» خلاف قانون است

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور فراجا گفت: تبدیل وسائل نقلیه با کاربری شهری به خودروهای آفرود خلاف مقررات است و با آن برخورد خواهد شد.

تبدیل خودروهای شهری به «آفرود» خلاف قانون است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سردار سیدکمال هادیانفر در مصاحبه با ایرنا با تاکید بر اینکه خودروهای آفرود در دنیا دارای استاندارد مخصوص به خود هستند ،اظهارداشت: این خودروها برای فعالیت خارج جاده‌ای ساخته شده‌ که می‌توان خریداری و استفاده کرد.

    تبدیل ماشین‌ها شهری به آفرود خلاف قانون است و از لحاظ معاینه فنی نیز نباید تاییدیه دریافت کنندوی با بیان اینکه تبدیل ماشین‌ها شهری به آفرود خلاف قانون است و از لحاظ معاینه فنی هم نباید تاییدیه دریافت کنند، افزود: طبق استاندارد خودروهای آفرود قابلیت استفاده شهری ندارند ولی به دلیل گرانی این خودرو و ممنوعیت واردات، علاقه‌مندان به این حوزه دست به تغییر و تبدیل ماشین‌هایی می‌زنند که شهری هستند و برای شهر پلاک شده‌اند.

    به گفته رئیس پلیس راهور فراجا تبدیل این ماشین‌ها به آفرود خلاف قانون است و از لحاظ معاینه فنی نیز نباید تاییدیه دریافت کنند و حتی نباید شماره‌گذاری شوند.

    لزوم صدور مجوز برای آفرودها

    سردار هادیانفر ساماندهی خودروهای آفرودی را به دلیل افزایش استقبال یک ضرورت عنوان کرد و گفت: می‌توان این مجموعه را نیز همانند موتورسیکلت‌های سنگین زیر مجموعه فدراسیون اتوموبیلرانی ساماندهی و برای آنان مجوز تردد صادر کرد.

    وی یادآور شد: حضور خودروهای آفرودی در حوادث طبیعی و غیرمترقبه برای تردد در مسیرهای صعب العبور همواره در بخش خدمات امداد و نجات موثر بوده است و نمی توان همراهی آفرودسواران را در بحران‌ها مانند سیل و زلزله نادیده گرفت.

    رئیس پلیس راهور فراجا گفت: به طور حتم با مدیریت مناسب می‌توان شرایطی را فراهم کرد تا در استفاده از خودروهای آفرودی هم شاهد ناهنجاری و تخطی از قانون نباشیم و هم فرصتی برای علاقه‌مندان این حوزه ایجاد گردد تا از ماشین های آفرود به عنوان تفریح سالم استفاده کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط