فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم خبر داد

راه‌اندازی ناوگان تاکسی زائر برای ارائه خدمات به مسافران

عصر خودرو: مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم گفت: ناوگان تاکسی زائر برای ارائه خدمات گردشی در سطح استان راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی ناوگان تاکسی زائر برای ارائه خدمات به مسافران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، مرتضی عزتی با اشاره به راه‌اندازی ناوگان تاکسی زائر اظهار کرد: با توجه به اینکه شهر قم زائرپذیر است و سالانه زائران بسیار زیادی از نقاط مختلف کشور و کشور‌های دیگر به قم رفت و آمد می‌کنند، بنابراین راه‌اندازی چنین ناوگانی ضرورت دارد.

    مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم ادامه داد: بنا شده تاکسی زائر که همان تاکسی توریست است، راه‌اندازی شود.

    وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی دستگاه‌های مربوط مانند میراث فرهنگی، راهور و... به دنبال آن هستیم، اگر توانستیم در فاز اول، مقابل بعضی از هتل‌ها چند دستگاه از این خودرو‌ها با برچسب هتل مستقر شوند.

    وی عنوان کرد: این تاکسی‌ها در مقابل هتل‌ها قرار گرفته و به مسافران در راستای گردش، سیاحت و زیارت در استان قم سرویس‌دهی می‌کنند و همچنین چند نقطه از اطراف حرم نیز ایستگاه مخصوص برای استقرار این تاکسی‌ها مشخص می‌شود.

    عزتی با بیان اینکه مقرر شده این تاکسی‌ها متمایز از دیگر تاکسی‌ها باشند، گفت: این تاکسی‌ها با طراحی متمایز از سایر تاکسی‌ها خواهند بود و حتی اگر موافقت ایران خودرو حاصل شود سعی داریم نوع خودرو هم متمایز باشد که بتوانیم این خودرو‌ها را با سیستم هوشمند در اختیار زائران و مسافران قرار دهیم.

    مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه برای تحقق این امر بین تاکسیرانان فراخوان زده شده است، تصریح کرد: برای این منظور در شروع کار فراخوان زده شده تا رانندگانی که تمایل دارند، در این بخش فعال باشند، اقدام کنند.

    وی با بیان اینکه اولویت با آن دسته است که مدرک بالاتری داشته باشند، گفت: با توجه به سابقه کار و سایر شرایطی که مشخص شده اگر تعداد متقاضیان زیاد شود، اولویت‌بندی می‌شود.

    وی با اشاره به متن اطلاعیه سازمان تاکسیرانی در این راستا تصریح کرد: این سازمان با توجه به مجوزات مربوطه در نظر دارد به منظور راه‌اندازی ناوگان تاکسی ویژه زائر(سیاحتی و گردشگری) نسبت به واگذاری تعدادی محدود خودرو تاکسی حتی المقدور با استفاده از تسهیلات بانکی به متقاضیان واجدشرایط اقدام کند.

    مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم در ادامه خاطرنشان کرد: متقاضیان واجد شرایط می‌توانند تا تاریخ 20 آبان ماه برای ارائه درخواست اولیه به سازمان تاکسیرانی(واحد روابط عمومی) مراجعه کنند.

    وی یادآور شد: شرکت در این فراخوان و ارائه فرم پیش ثبت‌نام هیچگونه حقی برای متقاضیان ایجاد نمی‌کند و سازمان با توجه به بررسی و احراز شرایط متقاضی، اقدام خواهد کرد.

    عزتی با بیان شرایط متقاضیان استفاده از سهمیه خودرویی تاکسی ویژه زائر، تصریح کرد: داشتن پروانه تاکسیرانی یا گذراندن مراحل اولیه صدور پروانه مشروط به موفقیت در اخذ پروانه تاکسیرانی یکی از شرایط مهم این فراخوان است.

    مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم در ادامه به شرایط دیگر اشاره و تصریح کرد: استفاده نکردن از سهمیه خودرویی تاکسی در سنوات گذشته، داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم و گذراندن دوره آموزش مقدماتی زبان محاوره‌ای عربی و انگلیسی دیگر شرایط در نظر گرفته شده است، حضور در دوره‌های آموزشی تا زمان تحویل خودرو الزامی است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو