فونیکسریمکسبهتام

روزانه یک میلیون سفر درون شهری در قزوین انجام می شود

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: وجود بیش از ۴۰۰ هزار جمعیت در قزوین و به همین میزان جمعیت در شهرک های اقماری آن امروز ما شاهد تردد روزانه یک میلیون سفر در این شهر هستیم.

روزانه یک میلیون سفر درون شهری در قزوین انجام می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، وهاب میزانی به 150 هزار خودرو در سطح این شهر اشاره کرد و افزود: همه می دانیم که برنامه ریزی برای تردد این میزان وسیله نقلیه در شهری مانند قزوین به هیچ وجه امکان پذیر نیست و به همین اساس از ظرفیت معابر موجود باید حداکثر بهره برداری را به عمل آورد.
    این مسئول با بیان اینکه اگر طرح و ایده ای در افق های زمانی خاص برای معضل ترافیک این شهر تعریف شده تنها براساس آمارهای روزانه و افزایش میزان خودروها صورت گرفته، اضافه کرد: برای رفع این مشکل باید پیش بینی های خاص صورت گیرد و نباید اجازه داد که قزوین مانند بسیاری از شهرها که در زمینه ترافیک دیر اقدام کرده و امروز با ایجاد طرح هایی مانند زوج و فرد کردن، خودروهای خود را کنترل می کنند صورت مساله ترافیک آن را پاک کرد.
    میزانی یادآور شد: امروز در حوزه ترافیک باید با تدابیر اندیشیده شده و فرهنگ سازی و با استفاده از طرح جامع ترافیکی به فکر آینده بود و برای تسریع بخشیدن به کارها نیز باید نهایت بهره برداری از ظرفیت رسانه ها به عمل آید.
    به گفته وی، سیاست ابلاغی طرح جامع، سخت تر شدن تردد خودروهای شخصی در هسته مرکزی شهر و ایجاد فضای لازم برای تردد وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و دوچرخه است.
    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در خصوص استفاده از خطوط سریع السیر و یا قطارهای شهری برای رفع معضل ترافیک، گفت: همراهی اجتماعی زمانی ایجاد می شود که خواست عمومی در آن مطرح باشد، مانند کارت پارک ها که زمانی شهرداری اقدام به این کار کرد در ابتدا با مخالفت هایی، به خصوص از سوی صاحبان مغازه ها صورت گرفت اما رفته رفته کار به جایی کشید که امروز ما درخواست های بی شماری از نقاط شهر برای ایجاد این طرح داریم.
    میزانی یادآور شد: در طرح جامع شهر قزوین و برای رفع معضلات ترافیکی در افق های میان مدت و بلند مدت استفاده از برخی وسایل حمل و نقل عمومی مانند خطوط سریع السیر و یا قطارهای شهری (تراموا) نیز همزمان با اجرای برخی طرح ها مانند بازآفرینی شهری و یا توسعه حمل و نقل عمومی (TOD) دیده شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو