فونیکسریمکسبهتام

کلاسیک های ایران جهانی شدند

ایران به عضویت بالاترین مرجع جهانی در حوزه وسایل نقلیه کلاسیک درآمد

عصر خودرو- دکتر رامین صالح خو مسئول کمیته کلاسیک فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی از عضویت کشورمان در مجمع Fiva خبر داد و گفت: ایران به عضویت بالاترین مرجع جهانی در حوزه وسایل نقلیه کلاسیک درآمد.

ایران به عضویت بالاترین مرجع جهانی در حوزه وسایل نقلیه کلاسیک درآمد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، ایران به عضویت بالاترین مرجع جهانی در حوزه وسایل نقلیه کلاسیک درآمد/کلاسیک های ایران جهانی شدند

    دکتر رامین صالح خو مسئول کمیته کلاسیک فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی از عضویت کشورمان در مجمع Fiva خبر داد و گفت: ایران به عضویت بالاترین مرجع جهانی در حوزه وسایل نقلیه کلاسیک درآمد.

     فیوا یا Federation Internationale des Vehicales Anciens سازمانی جهانی در راستای حمایت از خودروها و به طور کلی وسایل نقلیه تاریخی در سراسر جهان است که بیش از 1.5 میلیون نفر از 85 ارگان و 62 کشور جهان عضو آن هستند.

    وی در ادامه افزود؛ این سازمان با ایده‌ای ساده و با هدف حفظ حقوق وسایل نقلیه کلاسیک که میراث صنعتی جهان به شمار می‌روند، در سال 1966 تاسیس و بالاترین مرجع حقوقی وسایل نقلیه کلاسیک در حوزه حمل و نقل محسوب می‌شود.

    این سازمان جهانی که وسایل نقلیه مکانیکی کلاسیک از تراکتور گرفته تا موتورسیکلت را تحت پوشش و حمایت دارد، مالکین خودروها، موتورسیکلت‌ها و... کلاسیک با سن بیش از 30 سال را تشویق می‌کند تا در چهارچوب ایمنی و مقررات جهانی تردد کنند.

    ضمنا این سازمان برای کلاسیک‌های با ارزش در جهان ID کارد شناسایی جهانی نیز صادر می کند که در حفظ و نگهداری و ارزش گذاری آنها اهمیت به سزایی دارد.

    دکتر رامین صالح خو در خصوص عضویت ایران در فیوا گفت: این یک امتیاز ویژه در حوزه کلاسیک برای ایران است و در رای گیری مجمع که با هدف عضویت یا عدم عضویت ایران در مجمع فیوا برگزار شد، حتی یک رای منفی هم برای کشورمان داده نشد و با حداکثر آرا ایران به عضویت فیوا درآمد و کمیته کلاسیک فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی به عنوان نماینده فیوا در ایران انتخاب شد.

    مسئول کمیته کلاسیک فدراسیون در ادامه خاطر نشان ساخت: فیوا همکاری مشترکی در برگزاری مسابقات در حوزه کلاسیک با فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) و موتورسواری (FIM) دارد.

    ضمنا از حقوق وسایل نقلیه کلاسیک در برابر قوانینی که مانع از تردد آنها می‌شود نیز دفاع می‌کند. از جمله فعالیت‌های فیوا با همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های مختلفی مثل یونسکو و فدراسیون‌های جهانی موتورسواری و اتومبیل رانی باید به برگزاری رالی کلاسیک میل ملیا و لوکزامبورگ در سال 2014 اشاره کرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط