فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی:

عمده حمل و نقل روستایی با تراکتور انجام می‌شود

عصر خودرو : سید حسین میر‌شفیع افزود پشتیبانی از حمل و نقل عمومی در سطح کشور ناعادلانه بوده و روستاییان از این خدمات بی‌بهره هستند

عمده حمل و نقل روستایی با تراکتور انجام می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از نسیم آنلاین ، معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت ساماندهی حمل و نقل روستایی به لحاظ ارتقای ایمنی گفت: عمده حمل و نقل روستایی با خودروهای فرسوده است.

    سید حسین میر‌شفیع با اشاره به اهمیت برگزاری نخستین کنفرانس ملی حمل و نقل روستایی گفت: جمعیت کل روستاهای سراسر کشور بین 20 تا 21 میلیون نفر است که این میزان جمعیت در مناطق مختلف ایران زندگی می‌کنند و از مجموعه راه‌هایی بالغ بر 200 هزار کیلومتر برخوردارند بنابراین نیاز به مدیرت بهتر و برنامه‌ریزی دقیق‌تری در حوزه حمل و نقل روستایی احساس می‌شود.

    معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی پشتیبانی از حمل و نقل عمومی در سطح کشور را ناعادلانه خواند و ادامه داد: در خطوط مترو و حمل و نقل عمومی شهرها سرمایه‌گذاری زیادی انجام می‌شود ضمن آنکه یارانه‌های ویژه نیز به آنها اختصاص می‌یابد حال آنکه روستاییان از این خدمات بی‌بهره هستند و مجبورند تمام هزینه‌های حمل و نقل را از دارایی‌ها و درآمدهای محدود خود تأمین کنند که این مسئله قیمت تمام‌شده محصولات کشاورزی را افزایش می‌دهد.

    وی، ساماندهی حمل و نقل روستایی را از نظر علمی بسیار پیچیده خواند و افزود: مطالعات گسترده‌ای در این زمینه‌ انجام نشده است

    وی با اشاره به اهمیت ساماندهی حمل و نقل روستایی به لحاظ ارتقای ایمنی تأکید کرد: هم‌اکنون عمده حمل و نقل روستایی با استفاده از وسایل نقلیه فرسوده٬ وانت‌بار و حتی تراکتور انجام می‌شود اگر ناوگان مطمئن با رانندگان آموزش دیده در این حوزه فعالیت کنند موثر خواهد بود که تلفاتی در زمینه حمل و نقل نداشته باشیم به ویژه سرویس مدارس روستایی که اهمیت ویژه‌ای دارند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو