فونیکسریمکسبهتام

پیشنهاد جدید شهرداری برای حل مشکل اتوبوس‌های فرسوده

عصر خودرو- معاون حمل و نقل شهردار تهران پیشنهاد جدیدی درخصوص حل مشکل اتوبوس‌های فرسوده ارائه کرد.

پیشنهاد جدید شهرداری برای حل مشکل اتوبوس‌های فرسوده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، تشکری هاشمی صبح امروز با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران درخصوص مشکلات و معضلات نوسازی اتوبوس‌ها در پایتخت توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: باید براساس برنامه توسعه در حال حاضر 11 هزار اتوبوس در شهر تهران داشته باشیم، اما با این حال 6500 دستگاه اتوبوس که نیمی از آنها نیز فرسوده است، داریم.

    وی با بیان اینکه 6 سال است که دولت اتوبوسی به پایتخت نداده است گفت: اتوبوسی که با کمک دولت می‌توانستیم 17 میلیون بخریم حالا باید 700 میلیون تومان پول بدهیم.

    معاون حمل و نقل شهرداری تهران با بیان اینکه اگر همه بودجه شهرداری تهران را نیز برای نوسازی اتوبوس بگذاریم، قادر به جبران کسری نیستیم افزود: در حال حاضر برای ساخت هر کیلومتر مترو، 150 میلیارد تومان نیازمندیم که تنها دولت برای ساخت 300 متر بودجه داده است.

    تشکری‌هاشمی با بیان اینکه دولت می‌توانست کمک حداقلی به نوسازی تاکسی‌های فرسوده کند اما از آن نیز دریغ کرد تصریح کرد: دولت حداقل می‌توانست وام 25 میلیونی برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده بدهد اما این کار را نکرد و این پول را در اختیار بخش خصوصی قرار داد.

    وی افزود: ما شماره ملی رانندگان دارای تاکسی فرسوده و سایر مشخصات رانندگان تاکسی فرسوده را در اختیار دولت قرار داده‌ایم تا برای دریافت وام 25 میلیونی خرید خودرو به مانند یک شهروند عادی ثبت نام کنند اما دولت از ارائه این تسهیلات نیز خودداری کرد.

    معاون حمل و نقل شهردار تهران در پایان پیشنهاد داد برای حل مشکل اتوبوس‌های فرسوده خرید اتوبوس را برعهده بخش خصوصی قرار دهند و به ازای هر کیلومتر پیمایش اتوبوس، به بخش خصوصی پول داده شود و شهرداری تهران نیز نظام کنترلی را مستقر کند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط