فونیکسریمکسبهتام

در قالب برگزاری یک سمینار

چالش‌ها و ارائه راهکارهای حمل ونقل عمومی بانه بررسی شد

عصر خودرو: سمینار بررسی چالش‌ها و ارائه راهکارهای حمل ونقل عمومی بانه با حضور مسئولان و مردم در قالب برگزاری یک سمینار مورد بررسی قرار گرفت.

چالش‌ها و ارائه راهکارهای حمل ونقل عمومی بانه بررسی شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، شهردار بانه در سمینار بررسی چالش‌ها و ارائه راهکارهای حمل ونقل عمومی بانه که شامگاه پنجشنبه با حضور رئیس شورای حمل و نقل، برخی مسئولان، رانندگان تاکسی، فعالان اجتماعی و مردم در کانون فرهنگی ـ تربیتی ولایت این شهر برگزار شد، اظهار داشت: گفتمان غالب مدیریت امروز دنیا توسعه است و این امر ساز و کار مشخصی دارد.

    بابک رستم‌پور بیان کرد: به منظور نیل جامعه به سوی توسعه نخستین وظیفه دولت جلب مشارکت مردم در برنامه‌ها و مدیریت شهری است که باید بستر مناسب برای این مشارکت فراهم شود و این مشارکت باید فعال باشد تا بتوان مسیر را درست طی کنیم.

    وی ادامه داد: هر اقدامی در راستای مدیریت شهری باید با مشاوره کارشناسان حوزه، صاحبنظران و شهروندان باشد چرا که بازخورد این اقدامات و تصمیمات به سوی تمام اقشار جامعه است و به همین دلیل استفاده از راهکارها و نظرات شهروندان حائز اهمیت است.

    رستم‌پور با اشاره به اینکه سازمان حمل و نقل همگانی بانه بدون توجه به بسترها و زیرساخت‌های لازم در سال  83 تشکیل شده است، تصریح کرد: این نهاد که به طور مسیتقم با مردم سروکار دارد در سال‌های اخیر به درد و مشکلی مزمن تبدیل شده است.

    شهردار بانه گفت: این سازمان حمل و نقل همگانی بانه در چند سال حیات خلوتی بوده برای استفاده افراد حقیقی و حقوقی که سبب ایجاد نابسامانی در این نهاد شده است.

    وی گفت: به دلیل این نابسامانی‌ها جلساتی در شورا و شهرداری در راستای ساماندهی وضعیت حمل و نقل همگانی و بررسی نقاط ضعف و مشکلات این نهاد در برگزار شده است تا نقطه شروعی برای حل مشکلات این بخش باشد.

    رستم‌پور با تاکید بر اینکه هر اقدامی نواقص و تبعاتی دارد، افزود: انعکاس این تبعات در جامعه و شبکه‌های اجتماعی مشهود خواهد بود همچنانکه در زمینه افزایش نرخ کرایه تاکسی در بانه هم این امر صورت گرفته است.

    شهردار بانه اظهار داشت: هدف از برگزاری سمینار امروز بررسی تبعات و ارائه راهکارهایی برای ساماندهی حمل و نقل عمومی با تاکید بر توجه به نیازهای عمومی است.

    وی اضافه کرد: هدف از افزایش قیمت شروعی برای ساماندهی ناوگان حمل و نقل همگانی بانه است و این مشکل تنها با چند مصوبه قابل حل نیست و نیازمند مشارکت همگانی است.

    رستم‌پور گفت: هم اکنون شهرستان بانه دارای 276 دستگاه تاکسی، 24 دستگاه جدید الورود (طرح توسعه سال 93) و 213 دستگاه تاکسی جدید (مصوبه بند 14 شورای ترافیک) است.

    شهردار بانه عنوان کرد: همچنین تعداد آژانس‌های تلفنی و بیسیم 563 دستگاه در قالب 17 دفتر آژانس و یک دفتر  شبانه‌روزی 133 است که به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

    وی بیان کرد: 11 دستگاه مینی‌بوس شهری، 5 دستگاه میدل باس شهری و 25 دستگاه وانت بار شهری و شماری مسافربر روستایی در حمل و نقل عمومی این شهر دخیل هستند.

    رستم‌پور اضافه کرد: متولیان حمل و نقل عمومی وظیفه این شهر دارند که با توجه به وضعیت موجود و بررسی شاخص‌ها نسبت به تعیین نرخ کرایه اقدام کنند و نظرات و نیازهای اقشار مختلف را نیز مورد توجه قرار دهند.

    در ادامه این سمینار رانندگان تاکسی و مردم نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو