فونیکسریمکسبهتام

تبریز میزبان بیست و هشتمین مجمع تاکسیرانان شهری کشور

عصر خودرو: معاون حمل و نقل شهردار تبریز گفت: بیست و هشتمین مجمع تاکسی‌رانان شهری کشور به میزبانی تبریز برگزار می‌شود.

تبریز میزبان بیست و هشتمین مجمع تاکسیرانان شهری کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، «یعقوب وحیدکیا» در این زمینه گفت: 30 درصد سفرهای درون‌شهری در کشور بر عهده‌ی ناوگان تاکسی‌رانی می‌باشد که در مقایسه با کشورهای دیگر سهم زیادی است.

    وی افزود: ناوگان تاکسیرانی کشور به‌صورت فول، گردشی و خطی به شهروندان خدمات ارائه می‌کنند، در حالی‌که در کشورهای دیگر خدمات این ناوگان به‌صورت مبدا مقصدی می‌باشد و این وظیفه بر عهده‌ی مینی‌بوس، ون و دیگر وسایل نقلیه عمومی می‌باشد.

    وحیدکیا خاطرنشان کرد: استانداردها، نوع خودرو، امنیت وایمنی خودرو، نرخ کرایه، نوع اخذ کرایه از مسافر و پاره‌ای موارد دیگر در شهر و کشور به تحولات اساسی نیاز دارد و ما امیدواریم در بیست و هشتمین مجمع تاکسیرانان کشور که از 13 تا 15 شهریور در تبریز برگزار می‌شود یک مرحله جدید را در مدیریت و ناوگان‌های تاکسیرانی آغاز کنیم.

    معاون حمل ونقل شهردار اظهار امیدواری کرد با تعامل و تبادل اطلاعات در این مجمع شاهد ایجاد یک تغییر نگرش باشیم و با کنار گذاشتن شیوه‌های منسوخ، گام‌های اساسی در بحث ITS و استانداردسازی و هوشمندسازی ناوگان تاکسیرانی برداریم.

    وی افزود: 12هزار تاکسی در ناوگان تاکسیرانی در حال فعالیت است و با توجه به بالا بودن عمر ناوگان تاکسیرانی تبریز، تعداد خودروهای فرسوده زیاد است که باید در خصوص نوسازی ناوگان، تصمیم اساسی اتخاذ شود.

    وحیدکیا گفت: در خصوص نرخ و نحوه‌ی اخذ کرایه در تبریز هم، به‌زودی شاهد تحولات اساسی هستیم.

    وی افزود: کارشناسان نزدیک دوسال است که برای پرداخت مکانیزه کرایه، در حال تحقیق و بررسی هستند و طرح کلی و نهایی نیز آماده و طی ماه‍‌های آتی عملیاتی می‌شود.

    وحیدکیا خاطرنشان کرد: کوشیده‌ایم بدون تحمیل هزینه به راننده یا مسافر اجرا شود و مطمئناً بیست و هشتمین مجمع بستر مناسبی برای تبادل اطلاعات و رفع نواقص احتمالی این طرح خواهد بود.

    معاون حمل ونقل شهردار به تاکسی‌های VIP اشاره کرد و افزود: با هماهنگی دولت می‌کوشیم از خودروهای متنوع ساخت داخل برای نوسازی ناوگان اقدام و تحول اساسی دراین راستا ایجاد کنیم.

    وی خاطرنشان کرد: برای اجرا و عملیاتی کردن این طرح به حمایت استانداری، فرمانداری، راهنمایی و رانندگی و دیگر نهادهای مرتبط نیاز داریم تا بتوانیم 4000 خودروی فرسوده ناوگان تاکسیرانی را از رده خارج و با خوروهای نو به شهروندان خدمات ارائه کنیم.

    بر اساس این گزارش، بیست و هشتمین مجمع تاکسیرانان شهری کشور، 13 تا 15 شهریورماه در تالار اندیشه ائل‌گلی و به میزبانی سازمان تاکسی‌رانی شهرداری تبریز برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو