فونیکسریمکسبهتام

خودروسازان توان دانشگاهیان را باور کنند

عصر خودرو : برنامه خودروسازان و قطعه‌سازان داخلی در راستای پیشرفت صنعت خودرو این است که خودروها و قطعات را در داخل کشور تولید کنند.

خودروسازان توان دانشگاهیان را باور کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت، قطعه‌سازان داخلی در یک مقطع زمانی به دلیل وجود تحریم‌های اقتصادی در کشور، قطعات خود را از کشور چین تامین می‌کردند اما توجه به این نکته ضروری است که این اقدامات به صنعت قطعه‌سازی داخل ضربه می‌زند. زیرا قطعات چینی از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند. بنابراین درحال‌حاضر برنامه قطعه‌سازان این است که قطعات خودروها را در داخل ساخته و تولید کنند. در این بین شرکت ایران خودرو نیز برنامه‌های متنوعی را برای گسترش تولیدات خود درنظر گرفته است. شرکت ایران خودرو و سایپا به عنوان 2تولیدکننده اصلی خودرو از مراکز تحقیقات و نوآوری خوبی برخوردار هستند که این مراکز کمک زیادی به توسعه و گسترش این خودروسازی‌ها می‌کنند.


    از طرفی دانشگاه‌های کشور نیز در زمینه طراحی و توسعه محصول اقدامات مناسبی را با بهره‌گیری از تجربه و تخصص استادان انجام می‌دهند. به عنوان مثال رییس دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت و همکاران او در حال انجام خدمات شایسته‌ای در صنعت خودرو هستند که با به نتیجه رسیدن این اقدامات به طور قطع جهش و تحولات خوبی در صنعت خودرو اتفاق خواهد افتاد اما مسئولان دولتی و خودروسازان نیز باید توان این متخصصان را باور داشته باشند و به آنها بها دهند چراکه هزینه‌های طراحی در داخل در مقایسه با زمانی که انجام این طراحی‌ها به شرکت‌های خارجی سپرده شود، بسیار پایین است که به طور قطع روی قیمت تمام شده خودروها نیز تاثیر زیادی دارد. در این بین همکاری با قطعه‌سازان مطرح دنیا نیز در انتقال دانش فنی به صنعت خودرو و قطعه‌سازی تاثیرگذار است همچنین با جلب سرمایه‌گذاری خارجی نیز می‌توان اقدامات خوبی را برای افزایش تیراژ تولیدات و رقابتی شدن این صنعت انجام داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط