فونیکسریمکسبهتام

پیام قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد به پنجمین مجمع شهرداران آسیایی؛

حمل و نقل الکترونیکی در شهرهای آسیایی تقویت شود

عصر خودرو : قائم مقام دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت برگزاری پنجمین مجمع شهرداران آسیایی در تهران بر لزوم گسترش حمل و نقل الکترونیکی در شهرهای آسیایی تاکید کرد.

حمل و نقل الکترونیکی در شهرهای آسیایی تقویت شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، در پنجمین مجمع شهرداران آسیایی، خوان کلوس در پیامی خطاب به شهرداران حاضر در این مجمع عنوان کرد: بدون شک، نقش و رهبری شما در قاره ای که سالانه با بیشترین نرخ رشد شهرسازی رو به رو است، بسیار مهم و تاثیرگذار است.

    وی با بیان اینکه پیش بینی می شود در سال آینده میلادی، 65 درصد از جمعیت آسیا شهرنشین شوند، عنوان کرد: شهرنشینی یکی از فاکتورهای بهبود شهری است. با این وجود متاسفانه شهرهای ما امروزه با مشکلاتی چون آلودگی هوا، ترافیک، فقدان خدمات پایه و آسیب پذیری نسبت به سیل و زلزله مواجه هستند.

    قائم مقام دبیر کل سازمان ملل متحد افزود: ما باید در مورد مشکلاتی همچون مهاجرت برنامه ریزی کنیم و تصمیمات جدی را در خصوص حمل و نقل اتخاذ کنیم.

    کلوس در بخش دیگری از پیام خود با بیان اینکه ما فراموش کرده ایم که هدف اصلی حمل و نقل دسترسی آسان به فرصت هاست، گفت: زمانی که از حمل و نقل صحبت می کنیم باید در مورد آن برنامه ریزی دقیق داشته باشیم و ظرفیت ها را در این خصوص افزایش دهیم.

    وی با اشاره به افزایش فروش خودرو در آسیا طی 2 دهه گذشته بیان کرد: آمارها نشان می دهد که در سال 1990، 7 میلیون و در سال 2010، 50 میلیون خودرو در آسیا به فروش رسیده است.

    قائم مقام دبیر کل سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه باید حمل و نقل را برای شهروندان جذاب کنیم تا از این طریق آلودگی ها زیست محیطی کاهش پیدا کند، تصریح کرد: در این خصوص، ضروری است تا شهرها از حمل و نقل عمومی به عنوان راهکار اصلی استفاده کنند.

    کلوس ادامه داد: پیش بینی می شود تا سال 2030 میزان استفاده از خودروهای الکتریکی 30 درصد افزایش پیدا کند.

    وی اظهار امیدواری کرد که کنفرانس تهران فرصتی برای بحث و بررسی بهتر این موضوع باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو