فونیکسریمکسبهتام

وضعیت قطار شهری کرج توسط مسئولان کشوری و استانی بررسی شد

عصر خودرو : در جلسه ای با حضور معاون وزیر و مسئولان استان البرز پرونده پروژه قطار شهری کرج بررسی شد.

وضعیت قطار شهری کرج توسط مسئولان کشوری و استانی بررسی شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، شامگاه چهارشنبه با حضور معاون وزیر کشور، استاندار البرز، شهردار کرج، اعضای شورای شهر و دیگر مسئولان در جلسه چگونچی روند اجرایی پروژه قطار شهری کرج مورد بررسی قرار گرفت.

    سید حمید طهایی استاندار البرز اظهار کرد: پروژه قطار شهری که نزدیک به یک دهه از اجرایی شدن آن می گذرد، اکنون دچار مشکلاتی از تعدیل قیمت گرفته تا بحث ادامه همکاری با شرکت پینکار مجری پروژه شده است، به همین دلیل استانداری، شورای شهر و شهرداری همت ویژه ای برای اجرای پروژه و اتمام آن به کار بسته است.

    طهایی در ادامه با اشاره به کندی روند پروژه قطار شهری کرج، گفت: در شهرهایی که پروژه های قطار شهری آنها همزمان با کرج و یا حتی بعد از کرج آغاز شده عملیات اجرایی به خوبی پیش می رود، اما در شهر کرج با مشکل مواجه است.

    در ادامه هیربد معصومی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز بیان کرد: در این پروژه در سال 90 تعدیل قیمت انجام شد ولی پیشرفتی در اجرای پروژه مشاهده نشد در حال حاضر نیز مقرر شده است تعدیل قیمت اعمال شود.

    وی با توضیح اینکه مهمترین دغدغه مدیریت شهری کرج در این پروژه عدم اعتماد به همکاری با شرکت سابیر است، گفت: این شرکت از سال 85 تا کنون نتوانسته کاری انجام دهد، اکنون شورا و شهرداری کرج نگرانی از بابت انجام تعهدات از سوی شرکت سابیر را دارند.

    برخی ایستگاههای قطار شهری کرج پیشرفت 70 درصدی دارد

    معصومی در دامه با اشاره به اینکه تزریق بودجه برای پروژه قطار شهری از سوی شهرداری کرج تنها به صورت غیر نقدی خواهد بود، افزود: در حال حاضر شورای شهر کرج مصوب کرد که یک هزار و 650 میلیارد تومان به صورت تهاتری و از طریق واگذاری زمین به پروژه قطار شهری تزریق شود.

    در ادامه محمود دادگو رییس شورای شهر کرج گفت: مدیریت شهری کرج به شرکت سابیر (پیمانکار پروژه قطار شهری کرج) بدهکار نبوده است، اما این شرکت به تعهدات خود عمل نمی کند.

    وی در ادامه با شاره به پرداخت سهم دولت و شهرداری در پروژه قطار شهری افزود: شرکت سابیر هیچ ضمانت نامه ای برای کار خود ندارد و همین موضوع باعث شده است که به تعهداتش پایبند نباشد به همین منظور نیاز است تا دستگاه های نظارتی کشور با اعمال نظارت بیشتر در به سرانجام رسیدن این پروژه تلاش کنند.

    در ادامه این جلسه علی ترکاشوند شهردار کرج با توضیح اینکه افزایش نرخ ارز بر تعدیل قیمت پروژه قطار شهری کرج تاثیر می گذارد، گفت: تامین منابع مالی به عهده مدیریت شهری کرج بود که به خوبی تامین مالی را انجام داده است تا بهانه ای برای عدم همکاری و پایبندی به تعهدات شرکت مجری پروژه باقی نماند به همین منظور تزریق غیر نقدی یک هزار و 650 میلیارد تومان روز گذشته مصوب شد تا بتوان سابیر را مقید به رعایت پیمان کرد.

    ترکاشوند عدم پایبندی به تعهدات توسط شرکت سابیر خاتمه پیمان را بدنبال خواهد داشت، گفت: تعدیل قیمت با پیمانکار حدید نیز مطرح می شود در حال حاضر موضوع مهم و اصلی تعیین زمان بندی کار و پیشبرد فاز اول پروژه قطار شهری است که  بعضی ایستگاه های آن پیشرفت 70 درصدی دارد.

    6 کیلومتر از پروژه قطار شهری کرج آماده بهره برداری است

    در ادامه علی اصغر همتی مدیر سازمان قطار شهری کرج گفت: فاز نخست این پروژه شامل 14 ایستگاه به طول 15 کیلومتر است که همه مسیرها حفاری شده است پس از اتمام اقدامات زیر ساختی و روسازی کار ریل گذاری آغاز می شود.

    همتی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 20 تا 70 درصدی در ایستگاه های پروژه قطار شهری، گفت: در حال حاضر 6 کیلومتر از مسیر آماده ریل گذاری است در صورت تامین اعتبار و خرید تجهیزات، در یک بازه زمانی 3 ساله، 15 کیلومتر از مسیر را تحویل خواهیم داد تا دو هفته آینده نیز دو رام قطار پروژه کرج را نیز  تحویل خواهیم گرفت.

    در پایان این جلسه رضا عابدی مدیر عامل شرکت مادر تخصصی حمل و نقل ریلی کشور با اشاره به تعیین فاینانس 3 میلیارد تومانی در شورای اقتصادی برای قطار شهری کرج گفت: مهلت این فایناس تا پایان امسال بود که چون زمینه آن فراهم نشد مجدد برای امسال تمدید شده است.

    وی با توضیح اینکه 100 میلیارد تومان اوراق مشارکت در سال گذشته برای پروژه قطار شهری برنامه ریزی شد، افزود: در سال جاری و از سوی مسئولان کرج درخواست 400 میلیارد تومان اوراق مشارکت مطرح شده که هفته آینده دستور آن ابلاغ می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو