فونیکسریمکسبهتام

سرپرست پژوهشکده مالی واقتصادی مسکن وحمل و نقل مرکزتحقیقات:

باید از تجربه اخذ مالیات بر سوخت برای ساخت آزادراه ها استفاده کنیم

عصر خودرو : سرپرست پژوهشکده مالی و اقتصادی مسکن و حمل و نقل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: وقتی خودروها در حال استفاده از جاده های شهری و بین شهری هستند باید مالیات آن را نیز بدهند و باید از این تجربه دنیا مبنی بر پرداخت مالیات بر سوخت برای ساخت و توسعه جاده ها و آزادراه ها استفاده کنیم.

باید از تجربه اخذ مالیات بر سوخت برای ساخت آزادراه ها استفاده کنیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، حسین عبده تبریزی در خصوص صندوق توسعه ساخت آزادراه ها و بزرگراه ها، افزود: استفاده از صندوق ها به مثابه کسب و کار، تجربه ای 10 ساله در ایران دارد و تا پیش از آن به صندوق ها به مثابه یک شرکت مثل شرکت صندوق ذخیره فرهنگیان یا شرکت صندوق بهسازی حرم مطهر رضوی(ع)نگاه می شد، اما از سال 84 و با تصویب قانون صندوق های حمایتی، صندوق ها به یک شرکت سهامی عام تبدیل شدند و در حال حاضر در بورس حدود 120 صندوق به مثابه کسب و کار ایجاد شده است.

    سرپرست پژوهشکده مالی و اقتصادی مسکن و حمل و نقل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به دستور وزیر راه مبنی بر ایجاد ساز و کاری در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برای بررسی موضوع تأمین مالی پروژه ها، اظهار داشت: نهایتا به اینجا رسیدیم که مرکز تحقیقات به چهار پژوهشکده ارتقا یافته و پژوهشکده مالی و اقتصادی یکی از این چهار پژوهشکده مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی است.

    مشاور مدیریت و تامین مالی وزیر راه و شهرسازی به مصوبه هیات دولت مبنی بر ممنوعیت ایجاد نهادهای جدید دولتی اشاره و خاطرنشان کرد: ایجاد پژوهشکده مالی و اقتصادی مسکن و حمل و نقل، نهاد جدیدی نیست تا مشمول این مصوبه شود، بلکه تقسیم بندی جدیدی از ساختارهای سابق است که پیش از این همه آنها در پژوهشکده مالی و اقتصادی مسکن و حمل و نقل ادغام شدند و تحت یک سرفصل قرار گرفتند.

    عضو شورای عالی بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه پژوهشکده مالی و اقتصادی مسکن و حمل و نقل در شرف دریافت مجوز از دستگاه های ذیربط است، گفت: کار پژوهشکده، متمرکز شدن روی موضوع اقتصاد مسکن و حمل و نقل است تا بررسی کند ساخت راه در منطقه ای خاص نیاز است یا نه؟ آیا جاده و ریل باید با یکدیگر رقابت کنند یا خیر؟ یا اینکه در حوزه حمل و نقل هوایی و دریایی باید چگونه هزینه کنیم؟ همچنین باید بررسی شود این پروژه ها از چه منابعی تأمین مالی شوند.

    وی افزود: از دیگر مباحث مالی و اقتصادی حمل و نقل، بررسی قیمت جاده است. باید بررسی شود که آیا قیمت جاده باید همچنان صفر باقی بماند یا هزینه استفاده از جاده از مردم اخذ شود؟ چرا که بیشتر جاده های ما رایگان هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو