فونیکسریمکسبهتام

نرخ عوارض آزادراه خرم‌آباد - بروجرد اعلام شد

عصر خودرو- نرخ عوارض تردد در سه قطعه آزادراه تازه افتتاح شده خرم‌آباد - بروجرد اعلام شد.

نرخ عوارض آزادراه خرم‌آباد - بروجرد اعلام شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، این آزادراه با مشارکت 40 درصدی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) و 60 درصدی دولت  در سه قطعه احداث و 11 مرداد امسال با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

    این آزاد راه بخشی از مسیر سراسری آزادراه خرم آباد – اراک و قرار است قطعه اول آن در استان مرکزی ساخته شود و براساس اعلام شرکت بهره بردار آزاد راه، نرخ عوارض این محور برای محدوده لرستان در قالب قطعه دوم و قطعات سوم و چهارم اخذ می شود.

    بر این اساس عوارض خودروی سواری در قطعه دوم آزادراه خرم آباد – بروجرد 25 هزار ریال، قطعات سوم و چهارم 100 هزار ریال و در مجموع معادل 125 هزار ریال است، نرخ عوارض خودروی وانت در قطعه دوم و قطعات سوم و چهارم نیز به ترتیب 40 و 150 هزار ریال و در مجموع 190 هزار ریال اعلام شده است.

    نرخ عوارض برای مینی بوس در قطعه دوم آزادراه خرم آباد – بروجرد 50 هزار، قطعات سوم و چهارم 200 هزار ریال و در مجموع 250 هزار ریال خواهد بود و رانندگان اتوبوس نیز باید برای قطعه دوم این آزادراه 80هزار، قطعات سوم و چهارم 300 هزار و در مجموع 380 هزار ریال پرداخت کنند.

    نرخ عوارض تردد کامیون 2 محور در قطعه دوم آزادراه خرم آباد – بروجرد 80 هزار، قطعات سوم و چهارم 300 هزار و در کل 380 هزار ریال تعیین شده است، همچنین تردد کامیون سه محور در قطعه دوم این آزاد راه 100 هزار ریال، قطعات سوم و چهارم 400 هزار ریال و در مجموع 500 هزار ریال عوارض دارد.

    رانندگان تریلی نیز باید برای عبور از قطعه دوم آزادراه خرم آباد- بروجرد 130 هزار ، قطعات سوم و چهارم 500هزار و در مجموع 630 هزار ریال پرداخت نمایند.

    گفتنی است مسیر قدیمی خرم آباد – بروجرد 100 کیلومتر طول دارد و با بهره برداری از این آزادراه  تمامی گردنه ها و نقاط حادثه خیز جاده کنونی رفع شده است و تردد در این مسیر با کاهش 50 درصدی زمان و 35 کیلومتری مسافت انجام می شود.

    طول راههای لرستان حدود هشت هزار کیلومتر است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو