فونیکسریمکسبهتام

معاون شهردار تهران عنوان کرد؛

انتقاد از نحوه کنترل سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی

عصر خودرو : معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، اظهارداشت: طرح سهیمه‌ بندی سوخت بر مبنای میزان پیمایش ناوگان حمل و نقل عمومی در داخل شهرها، اقدام واقع ‌بینانه‌ای نیست.

انتقاد از نحوه کنترل سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه کنترل مصرف سوخت از طریق تعیین میزان مصرف بر اساس استاندارد خودرو و نصب دستگاه جی پی اس بر روی تمام کامیون‌ها و اتوبوس‌ها به منظور جمع‌آوری داده‌های میزان پیمایش، کار غیر واقع بینانه‌ای است، گفت: از این منظر، طرح سهیمه‌ بندی سوخت بر مبنای میزان پیمایش ناوگان حمل و نقل عمومی دیزلی باری و مسافری در داخل شهرها، اقدام واقع ‌بینانه‌ای نیست.

    وی افزود: با توجه به منتفی شدن طرح سهمیه‌بندی از طریق کارت های سوخت، هدف اصلی از اجرای طرح سهمیه‌بندی سوخت بر اساس پیمایش ناوگان دیزلی به عنوان جایگزین طرح سهمیه‌بندی،‌ جلوگیری از قاچاق سوخت به خارج از کشور است، ‌در شرایطی که وقوع چنین اتفاقی را نیز صرفا از طریق حمل و نقل برون شهری می توان متصور بود.

    تشکری هاشمی با اعلام اینکه در صورتی که اجرای طرح سهمیه‌ بندی سوخت بر مبنای پیمایش ضروری باشد، این ضرورت صرفاً‌ در حمل و نقل جاده‌ای می­ تواند مطرح باشد و در حمل و نقل شهری موضوعیت پیدا نمی‌کند، تاکید کرد: تعریف ساز و کار مورد نیاز به منظور نظارت کامل بر جایگاه‌های سوخت به موازات نصب دستگاه‌های جی پی ‌اس بر روی تمام کامیون‌ها و سیستمی برای جمع‌آوری داده‌‌ها و اندازه‌گیری میزان مصرف ناوگان، به نظامی عریض و طویل نیاز دارد.

    معاون شهردار تهران با اشاره به مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر ممنوعیت ورود موتورسیکلت به بازارچه عودلاجان، اظهار کرد: این طرح به ایجاد انضباط شهری در مرکز شهر کمک خواهد کرد.

    تشکری هاشمی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای جانمایی و تامین فضای پارک موتورسیکلت در محدوده بازار از جمله محله عودلاجان به عمل خواهد آمد، تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای شهر، شهرداری تهران مکلف شده ظرف دو ماه از تاریخ ابلاغ، نسبت به اجرای مصوبه ممنوعیت ورود موتورسیکلت به بازارچه عودلاجان اقدام نماید.

    وی در پایان با تأکید بر اینکه مدیریت شهری مصمم است منطقه 12 را از محدوده‌ای پر مخاطره به محله‌ای پر خاطره تبدیل کند،‌ خاطرنشان کرد: به این منظور، با کمک اهالی و کسبه و با مشارکت نیروی انتظامی و پلیس راهور، تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا آرامش و ایمنی را به هسته مرکزی شهر باز گردانیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط