فونیکسریمکسبهتام

ارائه وام ۴۰۰ میلیونی نوسازی ناوگان

عصر خودرو: رییس اتحادیه تعاونی مسافری از شروع ارائه تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی نوسازی ناوگان با نرخ سود ۱۲ الی ۱۴ درصدی خبر داد و گفت: در حال حاضر عمر ناوگان اتوبوسی کشور ۱۳ سال است که باید به ۱۰ سال برسد.

ارائه وام ۴۰۰ میلیونی نوسازی ناوگان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا، احمدرضا عامری با بیان اینکه طبق آیین نامه موجود اتوبوس های بالای 25 سال باید از رده خارج شوند و جزء ناوگان فرسوده محسوب می شود، اظهار کرد: طبق برنامه پنجم توسعه سن ناوگان اتوبوسی کشور باید به 10 می رسید اما در حال حاضر سن ناوگان 13 سال است و 3 سال از برنامه عقب هستیم.

    وی با اشاره به از رده خارج کردن تمام اتوبوس های بنز 302 از ناوگان کشور گفت:‌ مهم ترین عامل نوسازی ناوگان در کنار ارائه تسهیلات،‌ افزایش تولید داخل است متاسفانه رقم تولید داخلی در سال بسیار ناچیز است و خرید از خارج هم گران تمام می شود.

    عامری ادامه داد: امیدواریم با لغو تحریم ها توان تولید داخل هم افزایش یابد و روند نوسازی ناوگان سریع تر انجام شود.

    رییس اتحادیه تعاونی های مسافری درباره ارائه وام های نوسازی گفت: هر چند که ارائه وام های نوسازی ناوگان اتوبوسی با سقف 400 میلیون تومان شروع شده است اما با توجه به هزینه 800 میلیون تومانی خرید یک دستگاه اتوبوس، رقم این تسهیلات کم است.

    وی همچنین با بیان اینکه فعلا تصمیمی مبنی بر افزایش قیمت بلیت اتوبوس نداریم،‌ اظهار کرد: بلیت اتوبوس برای دور دوم سفرهای تابستانی گران نمی شود.

    عامری با بیان اینکه اتحادیه مجاز است با توجه به میزان عرضه و تقاضا در بازار نسبت به تغییر قیمت بلیت اتوبوس اقدام کند،‌ادامه داد: در سال جاری بلیت اتوبوس گران نشد هر چند که نرخ بلیت برای سفرهای نوروزی افزایش یافت اما در سال 93 قیمت بلیت ها ثابت مانده بود

    وی افزود: اجازه تغییر قیمت بلیت اتوبوس را با توجه به سیستم عرضه و تقاضا داریم اما از آنجایی که مشتریان ناوگان اتوبوسی قشر آسیب پذیر کشورمان هستند فعلا تصمیمی برای افزایش نرخ بلیت نداریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو